tag:blogger.com,1999:blog-31360030.post639398309330488352..comments2023-10-19T12:35:08.606+03:00Comments on Seven Film Gallery: 10ο Φεστιβαλ Ντοκυμαντέρ Θεσσαλονικης 2008Seven Film Galleryhttp://www.blogger.com/profile/01244372793607946705noreply@blogger.comBlogger9125tag:blogger.com,1999:blog-31360030.post-82945935951924582132008-03-15T01:08:00.000+02:002008-03-15T01:08:00.000+02:00Αν το σινεμά σας είναι τόσο πρόχειρο όσο το σχόλιό...Αν το σινεμά σας είναι τόσο πρόχειρο όσο το σχόλιό σας καλύτερα να γίνετε... συνδικαλιστές. <BR/>Ό,τι πιο άχρηστο έβγαλε ποτέ ο τόπος.Μεγαλοκοπέλαhttps://www.blogger.com/profile/06665630544432178552noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-31360030.post-18816572864274434072008-03-11T18:00:00.000+02:002008-03-11T18:00:00.000+02:00Ας πω και γω κάτι...1) Μακάρι να ξερα αν το φετειν...Ας πω και γω κάτι...<BR/><BR/>1) Μακάρι να ξερα αν το φετεινό Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ έχει κάτι να προσφέρει - Πέρσι κανείς δεν με κάλεσε αλλά κατόρθωσα να ξεκλέψω χρόνο απο τη δουλειά, φέτος μ'εγραψαν στ'αρχίδια τους, δεν τα κατάφερα κι εγω...<BR/><BR/>2) Ο Εϊπιδης μου είναι συμπαθής, δίχως να τον γνωρίζω προσωπικά. Και στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έκανε σπουδαία πράγματα. Απο που μάθαμε εμείς, στις αρχές του 90, τον Χάρτλεϊ και τον Μαχμαλμπάφ για παράδειγμα; Η δε απάντηση του είναι ορθή. Με όλο το θάρρος, αλλά το επιχείρημα για τα "τηλεοπτικά" ντοκιμαντέρ του Εξάντα είναι εκτυφλωτικά πανηλιθιο. Αν οι σκηνοθέτες των ντοκιμαντέρ που κόπηκαν νιώθουν τόσο αδικημένοι, ας ανεβάσουν τις ταινίες τους στο net να τις δούμε όλοι. Τι, έχασαν τα λεφτά της Paramount που περίμενε πως και πως να δει τα φιλμ τους;<BR/><BR/>3) Το τράνσφερ σε φιλμ είναι, συμφωνώ, ξεπερασμένο. Στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Για εδώ δεν είμαι και τόσο βέβαιος. Εναν χρόνο πριν, θα συμφωνούσα φωναχτά. Τι άλλαξε; Βρέθηκα στην επιτροπή του Digital Wave και η σαβούρα που είδα με φρίκαρε. O έλληνας σκηνοθέτης, θαρρώ, όταν πιάνει video στα χέρια του, βλέπει μονάχα την ευκολία του μέσου και το τελικό αποτέλεσμα είναι σχεδον πάντα κακοστημένο και πρόχειρο. Τουλάχιστον με το transfer σε φιλμ έχεις κάποια σιγουριά ότι ο εκάστοτε δημιουργός θα το έχει δει πιο σοβαρά το πράγμα... Ξέρω πόσο μαλακία ακούγεται αυτό, αλλά δεν νομίζω ότι έχω άδικο, γαμώτο. Ο έλληνας video-δημιουργός θεωρεί πως επειδή κρατά video στα χέρια του, δεν υπάρχει λόγος ούτε να φροντίσει τα πλάνα του, ούτε να στήσει προσεκτικά τους φωτισμούς του (ποιούς;), ούτε να... δει μια-δυο ταινίες παραπάνω και να το σκεφτεί καλύτερα βρε αδελφέ...Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-31360030.post-47020652239912246402008-03-08T12:56:00.000+02:002008-03-08T12:56:00.000+02:00ΟΙ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΕΣ ΤΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΤΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΥ ...ΟΙ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΕΣ ΤΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΤΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΥ ΣΤΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΤΗΣ ΠΑΡΑΤΥΠΙΑΣ<BR/><BR/>Οι έλληνες σκηνοθέτες ντοκιμαντέρ περίμεναν με ανυπομονησία το επετειακό 10ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης. Τελικά, η Διεύθυνση του Φεστιβάλ, αυτό που δεν κατάφερε σε εννέα χρόνια το κατάφερε στο δέκατο: να διχάσει τον κόσμο του κινηματογράφου και να μετατρέψει τη γιορτή σε «πεδίο μάχης» με απρόβλεπτες και δυσάρεστες συνέπειες. <BR/>Και δεν είναι μόνο η ιστορία με τις κομμένες ταινίες αλλά ένα πλήθος παρατυπιών που αμαυρώνουν την επέτειο και απειλούν να σύρουν ακόμη και στα αστικά δικαστήρια τους υπεύθυνους του Φεστιβάλ. <BR/>Καταγραφή παρατυπιών:<BR/>1. Σύμφωνα με τον κανονισμό του Φεστιβάλ «Οι ελληνικές ταινίες ντοκιμαντέρ για να συμμετάσχουν στο Επίσημο Πρόγραμμα του Φεστιβάλ πρέπει να μην έχουν πραγματοποιήσει προηγούμενη δημόσια προβολή στην Ελλάδα και την Κύπρο». Είναι τεκμηριωμένο ότι τρεις (από τις 14 ελληνικές συμμετοχές) έχουν πραγματοποιήσει δημόσια προβολή. (Στον κατάλογο του Φεστιβάλ δηλώνεται ψευδώς ότι κάνουν «παγκόσμια πρεμιέρα»). Λίγες ώρες πριν την έναρξη του Φεστιβάλ ανακοινώθηκε ότι αποσύρονται από το επίσημο πρόγραμμα οι δυο. Η τρίτη, που είχε επιλεγεί και ως η ταινία έναρξης του Φεστιβάλ, παραμένει. Η παρατυπία αυτή πλήττει συναδέλφους που έχουν ταινίες χωρίς πρώτη δημόσια προβολή και άλλες αποκλείστηκαν από το Διεθνές πρόγραμμα και άλλες (οι περισσότερες) εντελώς.<BR/>2. Η ταινία «Απαγορευμένα» του Γιάννη Καλέμη-Μαυρογένη, παρ ότι έπρεπε υποχρεωτικά να περιληφθεί στο πρόγραμμα καθώς είναι υποψήφια για τα κρατικά βραβεία ποιότητας είχε αποκλειστεί ολοκληρωτικά από το Φεστιβάλ (υπάρχει γράμμα με την υπογραφή του Καλλιτεχνικού Διευθυντή). Χρειάστηκαν οι παρεμβάσεις προς την κ. Μουζάκη της Εταιρίας Σκηνοθετών, του Δικτύου Ντοκιμαντέρ και η απειλή δικαστικών διώξεων για να ανακληθεί την τελευταία στιγμή η απαγόρευση.<BR/>3. Δεν έγινε το ίδιο με την ταινία του Θόδωρου Μαραγκού η οποία παραμένει εκτός προγράμματος με την δικαιολογία ότι είναι παρόμοια με άλλη ταινία του σκηνοθέτη που προβλήθηκε στη Θεσσαλονίκη πριν τέσσερα χρόνια. Ο σκηνοθέτης δηλώνει υπεύθυνα ότι είναι νέα ταινία με υλικό από προηγούμενες. Η ταινία αποκλείεται (με βάση τον αναχρονιστικό νόμο) από την διεκδίκηση βραβείου ποιότητας κι ο σκηνοθέτης νομιμοποιείται να προβεί δε δικαστική δίωξη των υπευθύνων του Φεστιβάλ. <BR/>4. Σύμφωνα με τον κανονισμό των βραβείων «Για τα Bραβεία Κοινού ελληνικής ταινίας έχουν το δικαίωμα να διαγωνιστούν όλες οι ελληνικές ταινίες που πραγματοποιούν πρώτη δημόσια προβολή, είτε παρουσιάζονται στο Διεθνές Πρόγραμμα, είτε στο Πανόραμα, είτε στην Ελληνική Τηλεόραση». Είναι γνωστό ότι οι περισσότερες ταινίες της κατηγορίας Ελληνική Τηλεόραση έχουν ήδη προβληθεί ενώ πολλές από τις ταινίες του Πανοράματος (και οι τρεις του Επίσημου) έχουν ήδη πραγματοποιήσει πρώτη δημόσια προβολή. Αλλά πουθενά στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ δεν αναφέρεται ποιες ταινίες αποκλείονται από τη διαδικασία των βραβείων και δημιουργείται μεγάλη σύγχυση σε κοινό και σκηνοθέτες.<BR/>5. Ο κανονισμός του Φεστιβάλ αναφέρει ότι «Το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης- Εικόνες του 21ου Αιώνα δεν είναι διαγωνιστικό». Χορηγοί, όμως, μπορούν να δίνουν βραβεία. Σε δελτίο τύπου 20-2-2008 αναφέρεται: «Αξίζει να σημειωθεί ότι μοναδικά επίσημα βραβεία του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης είναι αυτά του κοινού». Αλλά μια διαδικασία απονομής βραβείων, έστω κι αν γίνεται με «καθολική ψηφοφορία», σημαίνει διαγωνισμό. Και ο προσδιορισμός «επίσημα βραβεία» δεν αφήνει αμφιβολία ότι το Φεστιβάλ γίνεται από την πίσω πόρτα και κατά παράβαση του κανονισμού του, διαγωνιστικό! <BR/>6. Ο κανονισμός λέει ότι «Στο έργο της επιλογής των ελληνικών ταινιών, ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του υποβοηθείται από τριμελή Γνωμοδοτική Επιτροπή που αποτελείται από άτομα του επαγγελματικού αυτού χώρου». Με τη λέξη «Επιτροπή» οι γνωρίζοντες τα ελληνικά εννοούν ομάδα ανθρώπων που συνέρχεται και συναποφασίζει. Στην περίπτωση του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ η γνωμοδοτική επιτροπή δεν συνέρχεται ποτέ και φυσικά δεν συναποφασίζει για να κάνει κοινές προτάσεις στον Καλλιτεχνικό Διευθυντή για τον απλούστατο λόγο ότι τα μέλη της δεν βλέπουν όλες τις υποψήφιες ταινίες! Αυτό δεν αποτελεί παράβαση του κανονισμού;<BR/>7. Μέχρι πέρυσι ο κανονισμός του Φεστιβάλ ανέφερε ότι ταινίες που περιέχουν δραματοποιημένες σκηνές αποκλείονται από το επίσημο πρόγραμμα γιατί δεν θεωρούνται ντοκιμαντέρ. Αυτή η ανιστόρητη και παράλογη διάταξη απαλείφθηκε από τον κανονισμό του 2008. Φαίνεται όμως να ισχύει υπόγεια και παράτυπα. Έχει αναφερθεί μια τουλάχιστον περίπτωση, της ταινίας του Στέλιου Χαραλαμπόπουλου η οποία «εξορίστηκε» στο Πανόραμα (παραπέρα δεν πήγαινε γιατί είναι υποψήφια για τα κρατικά βραβεία) γιατί είχε δραματοποιημένες σκηνές. <BR/>8. Υπάρχει μεγάλο πρόβλημα με τη νομιμότητα του ίδιου του Φεστιβάλ, καθώς όλες οι διαδικασίες πρόσκλησης συμμετοχής ταινιών, κατάθεσης αιτήσεων και επιλογής ταινιών ολοκληρώθηκαν χωρίς να έχει δημοσιευτεί, ως ορίζει ο νόμος, στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, ο κανονισμός διεξαγωγής του! Αυτό οπωσδήποτε αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία, διασύρει διεθνώς το Φεστιβάλ αλλά μπορεί να το βάλει σε επικίνδυνα μονοπάτια.<BR/><BR/>Αν αυτές οι παρατυπίες οδηγήσουν σε δικαστικές περιπλοκές γίνεται αντιληπτό ότι δεν αποτελούν όνειδος για τα άτομα που ανώριμα (αν και προχωρημένης ηλικίας) οδηγούν σε περιπέτειες το Φεστιβάλ αλλά υπονομεύουν το κύρος του διεθνώς συμπαρασύροντας την ελληνική κινηματογραφική δημιουργία.<BR/>Γι αυτό μόνο θλίψη προκαλεί το δελτίου τύπου της παραμονής έναρξης του Φεστιβάλ που αντί να είναι πανηγυρικό καταφεύγει (κατά τα τρία τέταρτα των δυο σελίδων του) σε έναν πρόωρο και ημιτελή και ανακριβή απολογισμό των τριών τελευταίων χρόνων του Φεστιβάλ (απάντηση δήθεν στους επικριτές του που οργανώνουν τη Γιορτή Ντοκιμαντέρ στην Αθήνα). Γιατί βιάστηκαν; Άραγε προαισθάνονται το τέλος κάποιας αβέβαιης πορείας; <BR/>Καιρός ν΄ αρχίσει μια νέα.<BR/>Το Υπουργείο Πολιτισμού μπορεί να βάλει το πρώτο λιθαράκι:<BR/>• Καταργώντας άμεσα την υποχρεωτική προβολή των ταινιών ντοκιμαντέρ στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης προκειμένου να συμμετάσχουν στα Κρατικά Βραβεία ποιότητας.<BR/>• Καταργώντας άμεσα το υποχρεωτικό (δαπανηρό, ξεπερασμένο και χωρίς ουσία) τράνφερ σε φιλμ. <BR/><BR/>Νίκος Θεοδοσίου<BR/>Ιδρυτικό μέλος του Δικτύου ΝτοκιμαντέρAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-31360030.post-34365412594849154502008-03-06T10:45:00.000+02:002008-03-06T10:45:00.000+02:00για να μην γεμισουμε τη στηλη των σχολιων με μακρο...για να μην γεμισουμε τη στηλη των σχολιων με μακροσκελης απαντησεις νομιζω οτι το ιστορικο των τελευταιων ημερων μιλαει μονο του διαβαστε αναλυτικα ενα θελετε στην ιστοσελιδα μας.Ολα αυτα που λενε οι σχολιαστες και δικαιως για το αρχικο προφιλ του φεστιβαλ εχουν δικιο και εμεις το χαρηκαμε πολυ τα πρωτα χρονια ..τα τελευταια ομως αλληθωριζει τραγικα προς την τηλεοραση και οι επιλογες του Ελληνικες και ξενες εχουν υποστει σοβατη κριση κριτηριων δυστυχως.Οι αποκλεισμοι δεν αφορουν μονο Ελληνικες ταινιες αλλα και πολλες αξιολογες ξενες.Εμεις επιθυμουμε και επιδιωκουμε με καθε τροπο με τη δουλεια μας το διαρκη διαλογο της Ελληνικης ταινιας στο διεθνη στιβο κανεις απο εμας δεν ειναι δημοσιος υπαλληλος αλλεολοι ανεξαρτητοι μαχομενοι κινηματογραφιστες που με λυπη διαπιστωνουμε τα τελευταια χρόνια αυτη τη τηλεοπτικη στροφη του Φεστιβαλ στο ,mainstream Οταν ο διευθυντης του δηλωνει ντοκυμαντερ ειναι δημοσιογραφια ..και οταν ολοι γνωριζουεμε τι εστι δημοσιογραφια..νομιζω οτι καθισταται αυτονοητο γιατι αποκλειονται οι εργασιες με αποψη<BR/>Την αγωνια μας καταθετουμε γιατι και εμεις κατ εξοχην θεατες ειμαστε Καμμια φορα δυστυχως και τα προσωπα αλλαζουν υστερα πο 15 χρονια διαθεσεις και αισθητικες αποψεις οποτε πιθανον να μην καθιστανται τα πιο καταλληλα.Επισης υπαρχουν στον κοσμο χιλιάδες ανθρωποι νεοι με ταλεντο γνωση και διαθεση αυτο εσεις που ειστε μαχομενοι θεατες και νεοι μην το ξεχνατε ενα αλλο χαρακτηριστικο στη χωρα μας ειναι οτι μενουμε στις μεγαλες ηλικιες στα κυβερνητικα ποστα..by the way ο μονος που αμοιβεται απο το δημοσιο σε ολο αυτο το διαλογο ειναι ο διευθυντης του Φεστιβαλ..και ενδεχομενως θα επρεπε να ειχε καπως μεγαλυτερο σεβασμο στο δημόσιο διαλογο και κυριως σε ολες τις νεες τασεις στο ντοκιμαντερ που βεβαια δεν καλυπτει αλλα πιο συχνα εξοριζει η τηλεοραση.Ευχαριστουμε για τη φιλοξενια περισσοτερα στο μπλογκ μας http://cinemaingreece.blogspot.com/Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-31360030.post-5424384463791618082008-03-02T23:17:00.000+02:002008-03-02T23:17:00.000+02:00Γιατι τετοιος λασποπολεμος εκατερωθεν; Διαβαζω τις...Γιατι τετοιος λασποπολεμος εκατερωθεν; Διαβαζω τις δυο πλευρες και ζαλιζομαι. Χαιρομαι και λυπαμαι ταυροχρονα που ειμαι μακρια απο το ναρκοπεδιο. Χρειαζεται να αποδειξει κατι ο Ειπιδης; Οι επιλογες του ολα αυτα τα χρονια εχουν δειξει ποια ειναι τα κριτηρια του και οι προθεσεις του.<BR/>Το φεστιβαλ γινεται για να κοινωνουμε εικονες, οχι για να παρουμε μια θεση στο δημοσιο. Τι να πω, κριμα.neutrinohttps://www.blogger.com/profile/02062803754808440750noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-31360030.post-35008465724045111102008-03-02T22:19:00.000+02:002008-03-02T22:19:00.000+02:00Πολύ απλά, κάτω τα χέρια από τον Δημήτρη Ειπιδη. Α...Πολύ απλά, κάτω τα χέρια από τον Δημήτρη Ειπιδη. Ας τον αφήσουνε να κανει την δουλεια του έτσι όπως μόνο αυτός ξέρει και ξέρουμε. Μια προσωπικότητα, που στα τελευταία χρόνια έδειξε<BR/> γνώσεις, οράματα και ιδέες.<BR/> Πως λεγόταν μια ταινια του Γουντυ Άλεν ? <BR/>«Ολοι λένε αγαπώ», <BR/>εγώ λέω …»Ειπιδη … αγαπώ…»<BR/>http://kulturosupa.pblogs.gr/Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-31360030.post-5099723287732804892008-03-02T14:31:00.000+02:002008-03-02T14:31:00.000+02:00Τα τελευταία χρόνια έχω γίνει μάρτυρας πολλών συζη...Τα τελευταία χρόνια έχω γίνει μάρτυρας πολλών συζητήσεων για το αν τελικά το Φεστιβάλ Κινηματογράφου (όχι μόνο των Ντοκιμαντέρ) πρέπει να ανεξαρτητοποιηθεί πλήρως από την εγχώρια παραγωγή και ΚΥΡΙΩΣ από τα κρατικά βραβεία. Μήπως πραγματικά έχει έρθει η ώρα ;nonicknamehttps://www.blogger.com/profile/06319936329252747004noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-31360030.post-61709605490457520562008-03-02T12:02:00.000+02:002008-03-02T12:02:00.000+02:00@basikΛες να είναι άλλη μια εκβιαστική συνωμοσία? ...@basik<BR/>Λες να είναι άλλη μια εκβιαστική συνωμοσία? <BR/>Ειναι πολύ trendy τελευταία στην ημεδαπή.<BR/>Ελλας Ελλας φαντάζομαι, όπως Μονάχους Μονάχους, είδος προς εξαφάνιση ε?Seven Film Galleryhttps://www.blogger.com/profile/01244372793607946705noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-31360030.post-29144470593491055992008-03-02T01:32:00.000+02:002008-03-02T01:32:00.000+02:00Επαρχία! Η Ελλάς-Ελλάς δεν λέει να ξεφύγει από τη...Επαρχία! Η Ελλάς-Ελλάς δεν λέει να ξεφύγει από τη μιζέρια του "παπούτσι από τον τόπο σου...", με τραγικά αποτελέσματα σε όλους τους καλλιτεχνικούς τομείς.<BR/> <BR/>Ίσως η Θεσσαλονίκη των Παπαγεωργόπουλου - Ψωμιάδη - Άνθιμου να είναι όντως η κατάλληλη πόλη για να εδραιωθεί η "εθνική κινηματογραφία".<BR/><BR/>Η Ακαδημία βραβεύει με Όσκαρ Ευρωπαίους, μα ο ελληνικός κινηματογράφος (όπως κι ολόκληρη η χώρα), φοβισμένος και αποκομμένος παντελώς από τα όποια σύνορα, παραπαίει σαν φελλός (οι πολύ κακοί θα βρούνε και άλλη παρομοίωση) στα χωρικά ύδατα.basik-lyhttps://www.blogger.com/profile/00290667498147090191noreply@blogger.com