Παρασκευή, 29 Σεπτεμβρίου 2006


ΝΥΧΤΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΑΣ συνεχιζεται μετα τις διαφημησεις...
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ ΓΙΑ ΔΙΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟΥΣ (A PERVERT'S GUIDE TO CINEMA)
Ποσο απαραιτητος μπορει να ειναι ενας 'κινηματογραφικος οδηγος' οταν απευθυνεται σε διεγνωσμενα 'διεστραμμενους' σινεφιλ(γκουχ γκουχ); Μη φανταστειτε τιποτα λιστες του τυπου΄'1000 ταινιες που πρεπει να δειτε πριν πεθανετε'!! Ο..διεστραμμενος φιλοσοφος-ψυχαναλυτης Slavoj Zizek δεν θα κατεφευγε σε κατι τοσο τετριμμενο! Αντιθετα, καταφερνει για 2 και πλεον ωρες μιλωντας μονος του ακαταπαυστα να κραταει μια ολοκληρη αιθουσα καθηλωμενη! Πως; Επενδυοντας με περιτεχνες ψυχολογικες θεωριες γνωστες σκηνες απο κορυφαιες ταινιες του κινηματογραφου και.. 'ψυχαναλύοντας' σκηνοθετες και πρωταγωνιστες.. Δυστυχως βεβαια περιοριζεται σε συγκεκριμενο αριθμο ταινιων, κυριως του Χιτσκοκ και του Λυντς (επεκτεινεται μονο λιγο στον Ταρκοφσκι και στον Κοπολα, ενω κανει και λιγες -πολυ λιγες- αναφορες σε συγχρονες ταινιες)..
Μεχρι τωρα ηξερα πως ολο το fun ειναι να παρακολουθεις την ταινια και να τη συζητας μετα με τους φιλους σου και βεβαια οχι το να ακους καποιον 'ειδημονα' να σου αναλυει οσα δεν καταλαβες απο την ταινια (και οφειλες βεβαια να εχεις καταλαβει...)! Απαλλαγμενος απο τετοιους κομπλεξισμους ο Zizek αναλυει τοσο απολαυστικα αυτες τις ταινιες, σε βαθμο που θες να του δωσεις αλλες τοσες( ε δεν ηταν και πολλες αλλωτε..)!!! ..Χμμμ..Μηπως ο Χιτσκοκ διαβαζε Φρόυντ στο διαλειμματα των γυρισματων του;

ΜΑΡΙΑΝΝΑ

2 σχόλια:

cinematia είπε...

O Zizek asxoleitai poly me psyxanalysh tainiwn. Ton eixa xrhsimopoihsei kai sthn diplomatiki mou gia ton Almodovar..O Hitch ontws exei polla apo Froid ktlp. To 8ema omws einai...h 8ewria prohghtai ths tainias h' h tainia ths 8ewrias.O skhno8eths eskemena xrisimopoiei kapoia motiva h' tyxaia h empneush tou ton odhgei ekei?Auto me apasxolouse kairo.Mia ka8hghtria mou mou eipe "xexna to skhno8eth,skepsou esy ti mporeis na peis panw se auta pou exei "pei"

μαρία είπε...

Συμφωνώ απολύτως με την καθηγήτρια! Άλλωστε κάθε σκηνοθέτης καταθέτει το έργο του εν είδη πρότασης σε μια συζήτηση που φυσικά προϋπήρχε του έργου του και θα συνεχιστεί και μετά από τον απόηχό του.