Τετάρτη 22 Νοεμβρίου 2006

Ε λοιπόν φίλε δυστυχώς ή ευτυχώς όλα τα κινηματογραφικά φεστιβάλ είναι μία μεγάλη πασαρέλα. Και σε πληροφορώ πως στη σχολή κινηματογράφου τα άτομα δεν είναι καθόλου βλαμμένα. Μπορεί τα περισσότερα από αυτά να είναι εκκεντρικά και δήθεν αλλά πίστεψέ με, τα περισσότερα έχουν μία αρκετά καλή κινηματογραφική παιδεία. Το ότι κάποιοι αντιμετωπίζουν το φεστιβάλ της πόλης ως μία τελετή λατρείας του περίεργου ντυσίματος και του κοκκάλινου γιαλιού δε θα έπρεπε κατά τη γνώμη μου να σε απασχολεί. Γράψε τους.
Είναι τα ίδια ακριβώς άτομα που σκοτώνονται να δουν ξαφνικά όλες τις ταινίες του Βέντερς επειδή ήρθε στην πόλη. Είναι οι ίδιοι που έχουν δει μόνο τα φτερά του έρωτα (που φυσικά τα θεωρούν την καλύτερη του ταινία), οι ίδιοι γενικά που ενδιαφέρονται για τα κινηματογραφικά δρώμενα μόνο κάθε Νοέμβριο. Είναι ακριβώς αυτοί που γεμίζουν την αποθήκη Γ με κάθε ευκαιρία για να δούνε σέξυ φάτσες. Βέβαια δε θα πάνε ποτέ να δουν τις τελευταίες ελληνικές ταινίες αλλά θα πέσουν ξαφνικά ο ένας πάνω στον άλλο για να δουν όλα τα μικρού μήκους του Σβανγκμάγιερ. Δηλαδή αν του χρόνου έκαναν αφιέρωμα στις ταινίες του Ρόκο Σιφρέντι θα υπήρχε τέτοια ζήτηση στο πορνό? Ίσως. Τέλοσπάντων, φίλε Κράλλη, αυτό που θέλω να σου πω είναι ότι δεν μπορούμε να απαιτούμε από τον καθένα να ενδιαφέρεται για το σινεμά με τρόπο δημιουργικό. Είναι δικαίωμα του καθενός να κάνει όση φιγούρα θέλει και να φορέσει ότι θέλει. Οι τύποι του κουλτούρα να φύγουμε δεν πιστεύω ότι θα κάνουν το φεστιβάλ χειρότερο. Οι αναχρονισμοί όμως ναι. Και στην τελική αυτό που με εκνευρίζει όσο οτιδήποτε άλλο είναι πως αν τους έπαιρνες έναν έναν και τους έβαζες να δουν τη μεγαλύτερη στιγμή του Γερμανού, την κατάσταση των πραγμάτων, στο πρώτο μισαωράκι όλοι θα σκέφτονταν τι να φορέσουν αύριο για το πάρτι του ενός και του άλλου. Φυσικά να ξες ότι οι περισσότεροι στη σχολή είναι τέτοιοι. Και όταν τους ακούω να λένε ότι το Ιλουστρασιόν ήταν μούφα, τραβάω τα μαλλία μου. Φυσικά η ταινία είχε πολλές αδυναμίες σε όλα τα επίπεδα, πλην ίσως της φωτογραφίας του Γιώργου Αργυροηλιόπουλου που ήταν πολύ καλή, αλλά είχε μία νέα,επικριτική και αυστηρή ματιά στο ερώτημα που μας καίει όλους. Γιατί σε αυτή τη χώρα όλα είναι τόσο κάτω. Και εάν η νέα γενία Ελλήνων κινηματογραφιστών αναλώνεται μόνο στο που θα πιει ποτό και στο τι θα φορέσει, τότε μάλλον τα επόμενα τριάντα χρόνια θα βλέπουμε σεξουαλικές φαρσοκωμωδίες με καλοντυμένους αλκοολικούς. Και όλοι εμείς, που από την αρχή δεν είχαμε και πολλές ελπίδες, θα θαφτούμε στον λάκκο της επαναλήψης και της αισθητικής του σίριαλ που κάποτε κοροιδεύαμε κάτω από τα πολύχρωμα σκουφιά μας και τα επιμελώς-ατιμέλητα ρούχα μας.

5 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Θα το ομολογήσω. Είμαι από τους πιο ακαλλιέργητους ανθρώπους στην πόλη. Εντάξει δεν συχνάζω σε σκυλάδικα (και σε μπαράκια με τα χίλια ζόρια πάω) αλλα η σχέση μου με το φεστιβάλ άρχισε πριν 3 χρόνια όταν γνώρισα το άλλο μου μισό. Δεν έχω δει ούτε μία ταινία του Βέντερς (καποια όμορφα ματάκια θα θέλουν το κεφάλι μου σε πιάτο για αυτό που ξεστομίζω). Ούτε καν το Million Dollar Hotel που αν το εβλεπα τότε θα το έκανα για τα μάτια της πρωταγωνίστριας.
Ντύνομαι όμως λίγο περίεργα και φοράω κοκκάλινα γυαλιά. Πριν τρεις μέρες λοιπον και μπροστά στο ταμείο του Ολυμπιον με σταματάει φοιτήτρια της σχολής για να με ρωτήσει (εμένα???) αν σπουδάζω και εγω εκεί και αν έχω σημειώσει καμία καλή ταινία για την επόμενη μέρα. Ξύπνησε το τέρας μέσα μου και το έστειλα το κοριτσάκι σε ότι χειρότερο είχα διαβάσει στην imdb. Πάνω στη συζήτηση λοιπόν μου το είπε το μυστικό. Δεν πάνε σε Βέντερς και Svankmajer επείδή είναι "in" φέτος αλλά επείδή ειναι υποχρεωμένα από τη σχολή.

Ανώνυμος είπε...

Για να μην παρεξηγουμαστε... Δεν αναφερθηκα στην κινηματογραφικη εκπαιδευση που δινουν εκει μεσα (μην μπερδευουμε τις λεξεις παιδεια και εκπαιδευση, τιποτα απ ολα οσα μας προσφερουν σε αυτο το μπουρδελο που λεγεται πανεπιστημιο δεν ειναι παιδεια) αλλα στο ΄τουπε΄ ορισμενων παιδιων. Προφανως και δεν γενικευω, μιας και τα λιγα παιδια που ξερω απ την Σ. κινηματογραφου ειναι ολα πολυ αξιολογα. Απλα αυτο το επιτειδευμενο, ψευτο κουλτουριαρικο που χρησιμοποιουν πολλα παιδια, γαι να δωσουν την ΄ταυτοτητα΄ τους, γιατι ταυτοτητα εχει καταντησει, οπως αποδεικνυει και το παραπανω συμβαν ειναι το λιγοτερο ενοχλητικο. Ισως πολλοι απο αυτους να χουν δει περισσοτερες ταινιες απο μενα. Ισως να ξερουν πραγματα που εμενα δεν μου χουν καν περασει απ το μυαλο, μιας και ΥΠΟΧΡΕΟΥΝΤΑΙ (στα πλαισια της σχολης τους) να τα ξερουν. Απλα, οταν παω να δω μια ταινια στο σινεμα, με εκνευριζει το 60% της αιθουσας να τα βλεπω ντυμμενο υπεργαματο-εναλλακτικο-τελειως-αλλου(χα,σε style points σε εχω για πλακα)τυπακι. Δεν λεω πως οντως δεν υπαρχουν τετοιοι ανθρωποι, προφανως και υπαρχουν αλλα σιγουρα δεν ειναι τοσο πολλοι.Το βρισκεις εγωιστικό; Ειναι. Το βρισκεις μικροαστικο; Μιση ντροπη δικη μου και μιση δικη τους. Δεν γουσταρω, σε μια γιορτη της τεχνης και του πολιτισμου τοση βιτρινα, τοσο ψευταδουρα οπως και να το κανουμε. Απλα, να μου το θυμηθεις και μακαρι να βγω ψευτης και ζηλιαρης αλλα πολλοι απο αυτους που θεωρουν τους εαυτους τους σκηνοθετικη γενια του μελλοντος και κοιταξτε-με-τωρα-γιατι-αργοτερα-θα-κοβετε-εισητηριο, θα καταντησουν βοηθοι καμεραμαν Ζ΄ στα ¨ΑνωΣεκλανα ΤV¨.
Φιλικά.

Ανώνυμος είπε...

να κάνω το δικηγόρο του διαβόλου και να πω ότι στη χώρα μας αυτή η ψευτοκουλτουρογκλαμουριά τρέφεται και διογκώνεται μόνο από εμάς που τη στιγμή που μπαίνουμε σε κάποια αίθουσα να γιορτάσουμε τον κινηματογράφο, το βλέμμα μας "παίζει" και κοιτάζει τριγύρω να δει τις στυλιστικές επιλογές..χαλαρώστε κι απολαύστε γιατί αυτή η δυσπεψία δε θα μας βοηθήσει ποτέ να συμβαδίσουμε με την ευρώπη.ισως και αν χαλαρωσουμε στην κριτική μας να σταματήσουμε να βλέπουμε υπερπροσπάθειες ανάδειξης μέσω του ρουχισμού...ακομη κι αν αυτές υπάρχουν να εστιάσουμε τα βλέμματα στην οθόνη

Ανώνυμος είπε...

Btw σήμερα είδα μία ταινία που μου άρεσε. The Last King Of Scotland!

basik-ly είπε...

Η κλασικά κομπλεξική Θεσσαλονίκη βρήκε άλλον ένα χώρο να εκφράσει την ανασφάλειά της. Αποβάλετε τα συμπλέγματά σας παιδιά. Μεγαλώστε! Πηγαίνετε στο φεστιβάλ για να δείτε και όχι να σας δουν!
Άντε και του χρόνου...