Ο κόσμος του κινηματογράφου, της κριτικής, της σκέψης, του πολιτισμού, οι χιλιάδες αναγνώστες του, έχασαν έναν πολύτιμο άνθρωπο, ο οποίος αποτέλεσε σημείο αναφοράς για την ελληνική δημοσιογραφία τα τελευταία είκοσι χρόνια. Ο Μπάμπης Ακτσόγλου δεν υπάρχει πια.Ο κινηματογράφος δεν ήταν για τον Μπάμπη απλώς επαγγελματική ενασχόληση, ήταν υπόθεση ζωής. Στον ίδιο δεν άρεσαν τα μεγάλα λόγια, αλλά οι αναγνώστες του μπορούσαν εύκολα να διακρίνουν πίσω από τις κριτικές του τη βαθιά και πολύπλευρη κουλτούρα του, την ευρύτατη και βαθιά γνώση του κινηματογράφου, αλλά - και κυρίως - την ανυποχώρητη υπεράσπιση ενός κινηματογράφου που δεν είναι απλώς και μόνο καταναλωτικό προϊόν. Αντικειμενικός στην κριτική του, τολμούσε επανειλημμένα να πηγαίνει κόντρα στα ρεύματα της εποχής. Μπορεί να συμφωνούσες ή να διαφωνούσες με την κριτική του Μπάμπη Ακτσόγλου, ήσουν όμως πάντα βέβαιος ότι ήταν μια κριτική έντιμη, τεκμηριωμένη με σαφή κριτήρια. Σε αυτές τις ιδιότητές του οφειλόταν άλλωστε και η ιδιαίτερη, στενή σχέση που είχε διαμορφώσει με τους χιλιάδες φίλους του κινηματογράφου που διάβαζαν κάθε εβδομάδα τα κείμενα του. Ο Μπάμπης Ακτσόγλου γεννήθηκε το 1954 στη Θεσσαλονίκη. Μετά τις κινηματογραφικές σπουδές του στο Παρίσι, συνεργάστηκε στα περιοδικά «Οθόνη», «Φιλμ», «Σινεμά», «Προοδευτικός Κινηματογράφος», καθώς και στα «Κινηματογραφικά Τετράδια», που ίδρυσε μαζί με ομάδα Θεσσαλονικιών κινηματογραφόφιλων. Έγραψε μονογραφίες σκηνοθετών (Πολάνσκι, Κόπολα, Λόουζι και Χίτσκοκ), όπως και μια μελέτη για το Ουέστερν. Επιμελήθηκε την έκδοση Le cinema Grec (Centre Georges Pompidou), καθώς και διάφορα σημαντικά βιβλία – αφιερώματα του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης (Τζαβέλλας, Σαμπρόλ, Μπουνιουέλ, Ιμαμούρα, Μιζογκούτσι, Αλμοδοβάρ, Σερό). Ήταν υπεύθυνος προγραμματισμού του Filmcenter - Δικτύου αιθουσών του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου.Ήταν παντρεμένος και είχε τρία παιδιά.Το Seven Film Gallery συμμετέχει στο βαρύ πένθος της γυναίκας του Χρυσάνθης, των παιδιών του Δανάης – Χριστιάνας, Οδυσσέα και Άλκηστης – Αναστασίας, του αδελφού του Παύλου, της μητέρας του Χάιδως.Η κηδεία του Μπάμπη Ακτσόγλου θα γίνει στη Θεσσαλονίκη, το Σάββατο, στις 11 το πρωί, από τον Ναό των Ταξιαρχών στην Άνω Πόλη.
Παρασκευή 19 Ιανουαρίου 2007
Ο κόσμος του κινηματογράφου, της κριτικής, της σκέψης, του πολιτισμού, οι χιλιάδες αναγνώστες του, έχασαν έναν πολύτιμο άνθρωπο, ο οποίος αποτέλεσε σημείο αναφοράς για την ελληνική δημοσιογραφία τα τελευταία είκοσι χρόνια. Ο Μπάμπης Ακτσόγλου δεν υπάρχει πια.Ο κινηματογράφος δεν ήταν για τον Μπάμπη απλώς επαγγελματική ενασχόληση, ήταν υπόθεση ζωής. Στον ίδιο δεν άρεσαν τα μεγάλα λόγια, αλλά οι αναγνώστες του μπορούσαν εύκολα να διακρίνουν πίσω από τις κριτικές του τη βαθιά και πολύπλευρη κουλτούρα του, την ευρύτατη και βαθιά γνώση του κινηματογράφου, αλλά - και κυρίως - την ανυποχώρητη υπεράσπιση ενός κινηματογράφου που δεν είναι απλώς και μόνο καταναλωτικό προϊόν. Αντικειμενικός στην κριτική του, τολμούσε επανειλημμένα να πηγαίνει κόντρα στα ρεύματα της εποχής. Μπορεί να συμφωνούσες ή να διαφωνούσες με την κριτική του Μπάμπη Ακτσόγλου, ήσουν όμως πάντα βέβαιος ότι ήταν μια κριτική έντιμη, τεκμηριωμένη με σαφή κριτήρια. Σε αυτές τις ιδιότητές του οφειλόταν άλλωστε και η ιδιαίτερη, στενή σχέση που είχε διαμορφώσει με τους χιλιάδες φίλους του κινηματογράφου που διάβαζαν κάθε εβδομάδα τα κείμενα του. Ο Μπάμπης Ακτσόγλου γεννήθηκε το 1954 στη Θεσσαλονίκη. Μετά τις κινηματογραφικές σπουδές του στο Παρίσι, συνεργάστηκε στα περιοδικά «Οθόνη», «Φιλμ», «Σινεμά», «Προοδευτικός Κινηματογράφος», καθώς και στα «Κινηματογραφικά Τετράδια», που ίδρυσε μαζί με ομάδα Θεσσαλονικιών κινηματογραφόφιλων. Έγραψε μονογραφίες σκηνοθετών (Πολάνσκι, Κόπολα, Λόουζι και Χίτσκοκ), όπως και μια μελέτη για το Ουέστερν. Επιμελήθηκε την έκδοση Le cinema Grec (Centre Georges Pompidou), καθώς και διάφορα σημαντικά βιβλία – αφιερώματα του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης (Τζαβέλλας, Σαμπρόλ, Μπουνιουέλ, Ιμαμούρα, Μιζογκούτσι, Αλμοδοβάρ, Σερό). Ήταν υπεύθυνος προγραμματισμού του Filmcenter - Δικτύου αιθουσών του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου.Ήταν παντρεμένος και είχε τρία παιδιά.Το Seven Film Gallery συμμετέχει στο βαρύ πένθος της γυναίκας του Χρυσάνθης, των παιδιών του Δανάης – Χριστιάνας, Οδυσσέα και Άλκηστης – Αναστασίας, του αδελφού του Παύλου, της μητέρας του Χάιδως.Η κηδεία του Μπάμπη Ακτσόγλου θα γίνει στη Θεσσαλονίκη, το Σάββατο, στις 11 το πρωί, από τον Ναό των Ταξιαρχών στην Άνω Πόλη.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
5 σχόλια:
Είναι πέρα από κάθε χαρακτηρισμό να αντιγράφεις κατά λέξη τον αποχαιρετισμό του Αθηνοράματος στον πολύχρονο συνεργάτη του, και να τον παρουσιάζεις σα δικό σου λες και δε τον έχει δει κανένας.
http://www.athinorama.gr/messageboard/default.asp?pid=600004
εχεις απολυτο δικιο αλλα καποιες στιγμες, οταν το ξαφνικο γεγονος σε αδρανοποιει, ειναι καλυτερα να αντιγραφεις το ξοδι σε εναν ανθρωπο που πολυ αγαπησε το σινεμα, παρα να σωπαινεις, σα να μη τρεχει τιποτα.
ο Μ.Α. ηταν ενα απο τα πιο επηρεαστικα ατομα για το σινεμα στην Θεσσαλονικη και φοβηθηκα στους χαλεπους καιρους της λησμονιας που ζουμε οτι θα φυγει ασχολιαστος.
Παντα θα παραμενει ζωντανο το παθος του στα πρωτα κινηματογραφικα τετραδια του 80 και η ορεξη του να μεταδωσει σε ολους την αγαπη του για το σινεμα.
σε΄λιγότερο απο 2 ωρες η νεκρωσιμη ακολουθία.
Είναι πολύ απλό κάνεις μια βιβλιογραφική αναφορά της πηγής σου.
Τελικά και μετα θανατον ο ΜΑ υπηρξε ο καλυτερος μακραν των αλλων, κι όχι γιατι ηταν Θεσσαλονικιος...με αφορμη αυτό το post μπηκαμε στην διαδικασια αναβαθμισης των γνώσεών μας και των συνδεσμων μας.
Ετσι πολυ σύντομα ελπίζουμε αυτο το ...σιωπηλο blog θα διαθετει πολλες και ενδιαφερουσες πληροφορίες για καθε σινεφιλ η απλα περίεργο.
Τα λόγια ειναι περιττα.
Οι πράξεις... ερχονται.
Ευχαριστούμε ολους-ες
για τις παρατηρήσεις σας,
τις συμβουλές,
τις ύβρεις,
την συμπαράσταση,
την αγάπη σας,
την κακίας σας,
το ενδιαφέρον
αλλα δεν σας συγχωρούμε την ...
ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ.
Βρε μήπως τελικά είστε κι εσείς αυτό που κράζετε;
Δημοσίευση σχολίου