Παρασκευή 9 Φεβρουαρίου 2007


Edith Piaf - La Vie En Rose - 1954
(με αφορμη την ενακτηρια ταινια της φετινης Berlinale)
La mome
γραφει ο Βασίλης Κοντόπουλος
"Μόλις επέστρεψα από την προβολή του La vie en rose. Δυστυχώς δεν μου πολυάρεσε, παρά την πολύ καλή Marion Cotillard στον ρόλο της Εντίτ (κάποτε θα πρέπει να πάψουν και οι... γαλλόφιλοι Έλληνες, που ωστόσο όλα τα ονόματα τα προφέρουν... αμερικάνικα, να την λένε Έντιθ!) Πιαφ. Η ταινία ξεκινάει το 1959 στη Νέα Υόρκη, σε μια από τις τελυταίες συναυλίες της Πιαφ. Ύστερα γίνονται αλλεπάλληλα φλας μπακ (τη βλέπουμε σε ηλικίες 5 και 10 ετών) και παρακολουθούμε κυρίως τα προβλήματα υγείας της και τον έρωτά της προς τον Marcel Cerdan. "
(Στο Βερολίνο ηδη είναι ο Χρήστος Μπεχτσής, ο Γιάννης Δρέπας, η Γκέλυ Μαδεμλή, ο Θόδωρης Γιαχουστίδης και ο Κωνσταντίνος Σαμαράς απο την ομάδα του Seven. Με χαρά θα περιμένουμε τις καθημερινές τους ανταποκρίσεις.)

3 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

La Mome Piaf στην γαλλικη αργκο σημαίνει το μικρό σπουργίτι ήταν ένα όνομα που της το εδωσε ο Λεπλέ κι ετσι εμεινε να την θυμόμαστε για πάντα. Το πιο γνωστο της τραγουδι σε μια προχειρη μεταφραση.
Non, Je Ne Regrette Rien

Όχι, τίποτα, για τίποτα
δε λυπάμαι για τίποτα,
ούτε για το κακό που μου κάνανε,
ούτε για το καλό,
όλα τούτα το ίδιο μου κάνουν.
Όχι, τίποτα, με τίποτα,
όχι, δε μετανιώνω για τίποτα.
Έχω πληρώσει, έχω σβήσει,
έχω ξεχάσει το παρελθόν
και σκασίλα μου μεγάλη!
Aναθυμούμενη, άναψα φωτιά
με τις χαρές και τις λύπες μου.
Διαλυμένοι οι έρωτές μου κι οι τρεμούλες τους.
Σαρωμένοι για πάντα!
Ξαναρχίζω απ' το μηδέν!

Όχι, τίποτα, για τίποτα
δε λυπάμαι για τίποτα,
ούτε για το κακό που μου κάνανε,
ούτε για το καλό,
όλα τούτα μου κάνουνε το ίδιο.
Όχι, τίποτα, με τίποτα,
όχι, δε μετανιώνω για τίποτα.
Γιατί η ζωή μου, οι χαρές μου,
σήμερα ξαναρχίζουν μαζί σου...

Ανώνυμος είπε...

http://ta-nea.dolnet.gr/print_article.php?e=A&f=18761&m=P19&aa=1

Ανώνυμος είπε...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΚΙ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟΤΕΡΑ ΣΤΟ
vassilisk.blogspot.com