Τρίτη 12 Μαΐου 2009

ΚΑΝΝΕΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ







Κι ενώ η Ελλάδα προσπάθησε μάταια να χορεύψει στους ρυθμούς των Depeche Mode,
όλος ο υπόλοιπος κόσμος αναμένει τα παρακάτω μεγαθήρια στις Καννες

BROKEN EMBRACES του Πέντρο Αλμόντοβαρ

Ένας άντρας, ζει, γραφεί και αγαπά στο σκοτάδι. Εδώ και 14 χρόνια υπήρξε θύμα ενός τροχαίου ατυχήματος που του στέρησε την όραση και ήταν η αιτία να χάσει τη ζωή της ,η γυναίκα που αγάπησε περισσότερο από οτιδήποτε. Η Λένα. Ο άντρας αυτός με το ψευδώνυμο. Χαρικέιν υπογράφει τα λογοτεχνικά του έργα, τις ιστορίες και τα χειρόγραφά του. Είναι εύθυμο και χαρούμενο. Το πραγματικό του όνομα το χρησιμοποιεί για να ζει και να σκηνοθετεί την ταινία που γυρίζει. Μετά το χαμό της Λένας, αποφασίζει να σκοτώσει το πραγματικό του κομμάτι μαζί με την αγαπημένη του Λένα, στο ατύχημα και συνεχίζει να ζει με το όνομα Χαρiκέιν

Οι «Σπασμένες Αγκαλιές» άνοιξαν στην Ισπανία κι είναι η πρώτη ταινία του Αλμοντόβαρ που πήγε κατευθείαν στο νο1 στη χώρα του.


FISH TANK andrea alnold

Μετά τον θρίαμβο της μικρού μήκους ταινίας της , αυτή είναι η πρώτη μεγάλου μήκους της Αντρέα Αρνολντ. Το «Ενυδρείο» περιγράφει τη ζωή της μικρής Μία, που είναι μια προβληματική έφηβη. Με προβλήματα προσαρμογής στο σχολείο και στη ζωή. Μια καλοκαιριάτικη μέρα η μητέρα της εμφανίζει έναν άντρα τον Κονορ που υπόσχεται να φέρει ένα κλίμα οικογένειας κι αγάπης στις 2 ηρωίδες. Μια συγκινητική σύγχρονη ταινία που περιγράφει με οξυδέρκεια τις ανάγκες της εποχής μας για αποδοχή


UN PROPHETE του Ζακ Οντιάρ

(ο προπέτης)

Καταδικασμένος σε έξι χρόνια φυλακής ,ο 19χρονος Malik EL Djebena δεν ξέρει ούτε γραφή ούτε ανάγνωση. Στη φυλακή είναι ο πιο αδύναμος και μικρός κι έτσι αναγκάζεται να ενταχθεί στην ομάδα των Κορσικανών κρατουμένων για να έχει την απαραίτητη ασφάλεια. Κάτω από την προστασία τους , αρχίζει να δουλεύει μέσα στη φυλακή γι αυτούς κερδίζοντας την εμπιστοσύνη τους. Αλλά ο Μαλικ μαθαίνει γρήγορα , και με την εξυπνάδα του και την διακριτικότητά του, αρχίζει να αναπτύσσει τα δικά του παράνομα δίκτυα.



VINCERE του Μάρκο Μπελόκιο

Μια ιδιαίτερη βιογραφία μιας σκοτεινής πλευράς του Μουσολίνι. Όταν έγινε ο γνωστός «Ντούτσε», ο Μουσολίνι απέκρυψε από τους Ιταλούς την σύζυγο του και το παιδί που είχε με αυτήν. Η μικρή Ιντα Ντάλσερ όμως, παρά τις διώξεις και τους εγκλεισμούς της σε άσυλα, κατάφερε να επιβιώσει και με το θάρρος και την ιδιαίτερη εξυπνάδα της να θριαμβεύσει


BRIGHT STAR της Τζέιν Κάμπιον

Ο μεγάλος και ταυτόχρονα καταστροφικός έρωτας της Fanny Brawne με τον John Keats στην Αγγλία του 1820. Πάθος, καλλιτεχνικές αναζητήσεις, ποίηση και χρέη. Ταινία εποχής με ιδιαίτερο λογοτεχνικό ενδιαφέρον. Ρεσιτάλ από τους δυο βασικούς ηθοποιούς που είναι ήδη cult από τις προηγούμενες δουλειές τους


IN THE BEGINNING (A l’ origine) του Ξαβιέ Γιαννόλι

Γαλλία, σήμερα. Ένας επαγγελματίας κομπιναδόρος περνιέται κατά λάθος για υπεύθυνος κατασκευής ενός μεγάλου οδικού έργου. Εξαπατά τους κατοίκους ολόκληρης της περιοχής, προσλαμβάνει δεκάδες εργάτες και απολαμβάνει αναίσχυντα τους καρπούς του σχεδίου του, μέχρι τη στιγμή που θα συναντήσει τη δήμαρχο ενός χωριού μέσα από το οποίο θα περάσει ο δρόμος. Τον προκαλεί, τον φέρνει σε αμηχανία και τελικά του δείχνει έναν καινούργιο κόσμο: τον κόσμο των συναισθημάτων. Μέχρι που μπορεί να φτάσει τώρα πια για να σώσει τα θύματά του αλλά και τον εαυτό του από τα ίδια του τα ψέματα;

Ο βραβευμένος με César Καλύτερου Ηθοποιού για το Tell No One, François Cluzet (Paris, The Adversary), πρωταγωνιστεί ως Paul (ο κομπιναδόρος), ενώ η Emmanuelle Devos (Kings and Queen, The Beat That My Heart Skipped) έχει το ρόλο της δημάρχου. Στην ταινία επίσης συμμετέχει ο Gérard Depardieu (La Vie en Rose), παίζοντας τον φίλο που πρόδωσε ο Paul. Με την τέταρτη μεγάλου μήκους ταινία του ο βραβευμένος στις Κάννες Xavier Giannoli (The Singer, Eager Bodies) επιβεβαιώνει τη φήμη του ως ένα από τα πιο δυνατά και ταλαντούχα ονόματα της Γαλλίας.


MAP OF THE SOUNDS OF TOKYO της Ιζαμπέλ Κοιξέ

Η Ryu είναι ένα μοναχικό κι εύθραυστο κορίτσι όμως αυτό δεν την εμποδίζει να κάνει μια επικύνδινη διπλή ζωή. Από τη μία τις νύχτες δουλεύει στη ψαραγορά αλλά από την άλλη σποραδικά εξασκεί το επάγγελμα του εκτελεστή.

Ο κ. Nagara είναι ένας γνωστός παραγωγός που βιώνει την απώλεια της κόρης του που αυτοκτόνησε. Θεωρεί υπαίτιο για αυτή την πράξη της τον Ισπανό διευθυντή μιας επιχείρησης κρασιών, τον Ντέβιντ. Ο υπάλληλος του κου Ναγκατα, ο Ισίντα που υπήρξε κρυφά ερωτευμένος με την κόρη του αφεντικού του, προσλαμβάνει την Ryu για να καθαρίσει τον Ντέιβιντ.

Ένας μηχανικός, που βασανίζεται από τους ήχους της ιαπωνικής πόλης και που τον συναρπάζει η Ryu, επιβεβαιώνει αυτήν την ιστορία αγάπης που ψάχνει τις σκιές της ανθρώπινης ψυχής, που φθάνει βαθιά στις θέσεις όπου μόνο η σιωπή έχει τη δύναμη της ευγλωττίας.


THE WHITE RIBBON του Μάικ Χάνεκε

Μερικά ανεξήγητα γεγονότα ενοχλούν την ήρεμη ζωή ενός γερμανικού χωριού, λίγες μέρες πριν από την έναρξη του πρώτου παγκόσμιου πόλεμου.

Διάφορα άσχετα μεταξύ τους γεγονότα και μικροατυχήματα που συμβαίνουν στο χωρίο.

Ένα καλώδιο έχει τεθεί επάνω για να σκοντάψει ο γιατρός που με το άλογό του, σε μια σιταποθήκη ξεσπά πυρκαγιά, δύο παιδιά απάγονται και βασανίζονται...

Ο δάσκαλος παρατηρεί, ερευνά και ανακαλύπτει σιγά-σιγά την απίστευτη αλήθεια…


TAKING WOODSTOCK του Αγκ Λι

Βασισμένο στο ομώνυμο βιβλίο η αναπαράσταση και το backstage της ιστορικής τριήμερης συναυλίας που επηρέασε μια ολόκληρη εποχή.


LOOKING FOR ERIC του Κεν Λόουτς

Ο Έρικ, ένας ταχυδρόμος, νιώθει πως η ζωή του έχει ξεφύγει από τον έλεγχο του. Η χαοτική του οικογένεια, τα εξεγερμένα του παιδιά και η μπετονιέρα που κάθεται στον κήπου του δεν βοηθούν, αλλά αυτό που τον φέρνει στο χείλος του γκρεμού είναι ένα μυστικό που κρύβει ο ίδιος μέσα του. Μπορεί άραγε να αντιμετωπίσει την Λίλυ, τη γυναίκα που αγάπησε πριν από 30 χρόνια;

Παρά τις εξωφρενικές προσπάθειες και τη (συχνά δυσδιάκριτη) καλή θέληση των επίσης παθιασμένων με το ποδόσφαιρο φίλων του, ο Έρικ συνεχίζει να βυθίζεται στο βούρκο. Σε τέτοιες στιγμές απελπισίας χρειάζεται ένα τσιγάρο και ένας φίλος από το πουθενά, για να δώσουν σ’ έναν χαμένο ταχυδρόμο την ώθηση για να ξεκινήσει το ταξίδι στα γεμάτα προκλήσεις και συγκινήσεις μονοπάτια του παρελθόντος.

Όπως λέει μια κινέζικη παροιμία (και ένας σοφός Γάλλος): «Αυτός που φοβάται να ρίξει το ζάρι, δε θα φέρει ποτέ εξάρες».


SPRING FEVER του Λου Γε

Κίνα, 2007. Άνοιξη. Καθώς η φύση ξυπνά απαλά, εκείνοι ταξιδεύουν μαζί προς την ακτή, μαζί με ένα μεθυστικό ανοιξιάτικο αεράκι που φυσά γεμάτο ζωή. Η αγάπη και το ερωτικό πάθος φουντώνει στις καρδιές του Jiang Cheng, του φίλου του Luo Haitao και της Xiaoxue, μιας όμορφης νεαρής γυναίκας. Και οι τρεις πέφτουν θύματα αυτής της απολαυστικής ασθένειας των αισθήσεων, της επικίνδυνης αρρώστιας που εξαπατά την καρδιά. Ένα έξοχο, ερωτικό ménage a trios από τον σκηνοθέτη των “Souzhou River”, “Purple Butterfly” και “Summer Palace”


KINATAY του Μπριλάντε Μεντόζα

Στη Μανίλα ,ο Πέπινγκ ένας φοιτητής εγκληματολογίας στρατολογείται από έναν συμμαθητή του τον Αμπγιόνγκ για να δουλέψει πάρτ ταιμ σε μια επιχείρηση «προστασίας» καταστημάτων , σαν το παιδί για τα θελήματα.

Τα εύκολα χρήματα τα σπαταλά με την κοπέλα του , ώσπου αποφασίζει να την παντρευτεί. Γι αυτό το λόγο χρειάζεται περισσότερα λεφτά . Την λύση του την δίνει ο φίλος του , που του προτείνει να δουλέψει σε μια πιο προσοδοφόρα θέση, σε ένα «ειδικό τομέα» που θα του εξασφαλίσει πολλά και γρήγορα χρήματα.


ENTER THE VOID του Γκασπάρ Νοέ

Ο 20χρονος Οσκαρ και η 18χρονη αδελφή του Λίντα φτάνουν στο Τόκυο. Ο Οσκαρ είναι βαποράκι και η Λίντα στρίπερ σε κλαμπ. Μια βραδιά που ο Οσκαρ πάει σε ένα ντηλ ναρκωτικών, πυροβολείται από τους αστυνομικούς που είχαν στήσει ενέδρα κι ενώ πεθαίνει , του συμβαίνει μια παράξενη αλλαγή της συνείδησης του . Αναπολεί τον χαμό των γονιών του και την υπόσχεση που έδωσε ότι δεν θα εγκαταλείψει πότε την μικρή του αδελφή. Ενώ πεθαίνει, ‘έχει απόλυτη συνείδηση του τι συμβαίνει, το βλέμμα του, σαν πνεύμα πια ακολουθεί και παρακολουθεί τους αγαπημένους του και τα γεγονότα, αλλά είναι αδύνατον να επικοινωνήσει μαζί τους. Κυρίως με την αγαπημένη του αδελφή. Το περίεργη αυτή φάση μεταξύ ζωής και θανάτου, τον οδηγεί στο απόλυτο χάος., σκέψεων,πράξεων και πραγματικότητας. Ενώ ο θάνατος τον καλεί το πνεύμα του αρνείται να αφεθεί όσο έχει σκοπό να βοηθήσει την αδελφή του. Ένα ενδιαφερον εικαστικό μεταφυσικό μελόδραμα.

Μια ταινία στα όρια της φαντασίας και της παράκρουσης.


THIRST του Παρκ Τσαν Γουκ


LES HERBES FOLLES του Αλεν Ρεσνέ

Η Marguerite Muir δεν μπορούσε ποτέ να φανταστεί ότι κάποιος θα έκλεβε την τσάντα της στην έξοδο ενός καταστήματος παπουτσιών στο Παρίσι... και ακόμα λιγότερο ότι ο ληστής θα πέταγε το πορτοφόλι της σε ένα πάρκιγκ στα προάστια της πόλης. Όσον αφορά τον Georges Palet, εάν ήταν σε θέση να υποψιαστεί κάτι περίεργο , δεν θα έσκυβε ποτέ κάτω για να πάρει το πορτοφόλι.


THE TIME THAT REMAINS του Ηλία Σουλειμάν

Μια μοναδική, δυνατή και βαθύτατα προσωπική απεικόνιση της Παλαιστίνης από τη δεκαετία του ’40 μέχρι σήμερα, από τον διεθνώς αναγνωρισμένο σκηνοθέτη του «DIVINE INTERVENTION». Την εποχή της δημιουργίας του κράτους του Ισραήλ το 1948, τις τελευταίες ώρες πριν από την παράδοση και της Ναζαρέτ, ο Fuad, μέλος της παλαιστινιακής αντίστασης χωρίζεται από την Thurayya, τον έρωτα της ζωής του. Εκείνη φεύγει μακριά από τα πεδία των συγκρούσεων, ταξιδεύοντας στην Ιορδανία με την οικογένειά της, ενώ ο Fuad συλλαμβάνεται αιχμάλωτος πριν προλάβει να ξεφύγει.

Τα χρόνια περνούν. Η Ναζαρέτ είναι υπό στρατιωτική επιτήρηση. Ο Fuad, όπως και ο υπόλοιπος πληθυσμός της πόλης είναι υπό παρακολούθηση από τις κρατικές μυστικές υπηρεσίες. Όταν συλλαμβάνεται κατηγορούμενος για λαθρεμπόριο όπλων, συναντά ξανά την Thurayva στο αστυνομικό τμήμα. Της έχουν δώσει άδεια να επιστρέψει για να δει τον άρρωστο πατέρα της. Ανταλλάσουν μερικές κουβέντες και αποχαιρετίζονται με ευχές για καλή τύχη.

Ο Es, γιος του Fuad, ενηλικιώνεται, και μετά από κάποια μπλεξίματα με την αστυνομία, εγκαταλείπει την ρημαγμένη χώρα του. Η Ναζαρέτ περνά μια περίοδο μεγάλων πολιτικών ανακατατάξεων. Η επιθυμία να ανακτηθεί και να διατηρηθεί η εθνική ταυτότητα μεγαλώνει. Ο αδερφός της Thurayya εμφανίζεται στο σπίτι του Fuad στη διάρκεια μιας εξέγερσης. Η αδερφή του πεθαίνει από καρκίνο και ζήτησε να δει τον Fuad για μια τελευταία φορά. Στην Ιορδανία, βρίσκονται επιτέλους οι δυο τους. Ανταλλάσουν μερικές κουβέντες και αποχαιρετίζονται με ευχές για καλή τύχη. Η Thurayya πεθαίνει λίγο μετά.

Ο Es επιστρέφει από την εξορία. Η γριά μητέρα του ζει με τις φροντίδες μιας νοσοκόμας από τις Φιλιππίνες. Ένας αστυνομικός είναι τρελά ερωτευμένος με τη νοσοκόμα, η οποία τον έχει κάνει κατοικίδιο σκλάβο της. Αυτός αντί να συλλάβει τον Es, είναι ο πρώτος που τον υποδέχεται. Όλα είναι παράλογα, και ο Es προσπαθεί να βρει ένα νόημα, αλλά μάταια. Γι’ αυτό προσπαθεί να εξηγήσει αυτή την πραγματικότητα μέσα από το κινηματογραφικό έργο. Και μαζί, τον λόγο για τον οποίο ταξιδεύει. Αλλά μήπως αναζητεί και μια άλλη πραγματικότητα, μια άλλη ταυτότητα; Είναι ο Es που κουβαλά μαζί του την Παλαιστίνη μαζί του όπου κι αν πάει, ή είναι η Παλαιστίνη αυτή που διασπείρεται σε ολόκληρο τον κόσμο;

INGLOURIOUS BASTARS του Κουεντίν Ταραντίνο

Ο Ταραντίνο ξανακτυπά με ένα πειραγμένο ρημέικ του 1958. Ο Μπραντ Πητ με την συμμετοχή του του βρήκε τα χοντρα λεφτά και το πανηγύρι ξεκινά.


VENGEANCE του Τζόνι Το

Ενας πατέρας έρχεται στο Χόνγκ Κονγκ για να εκδικειθεί την κόρη του. Επίσημα είναι ένας Γάλλος σεφ. Είκοσι χρόνια πριν ήταν δολοφόνος.


FACE του Tsai Ming-liang

Ένας Ταιβανέζος σκηνοθέτης, καλείται να κάνει μια ταινία για τον πίνακα του Λούβρου ΣΑΛΩΜΗ. Αν και δεν ξέρει ούτε αγγλικά ούτε γαλλικά, παρ όλα αυτά επιμένει να δώσει τον ρόλο του Ηρώδη στον ηθοποιό

Ζαν Πιέρ , που τον θαυμάζει, αν κι ο πρωταγωνιστής του έχει μεγάλα ψυχολογικά προβλήματα τα όποια με την έναρξη των γυρισμάτων γιγαντώνονται


ANTICHRIST του Λαρς Φον Τρίερ

Ένα ζευγάρι αποφασίζει να καταφύγει στη δική του Εδέμ, τη γη της επαγγελίας , που είναι μια καλύβα απομονωμένη στο κέντρο ενός δάσους . Εκεί προσπαθούν να ξαναχτίσουν την κατεστραμμένη τους σχέση και να επισκευάσουν τις ραγισμένες καρδιές τους

Όμως η Φύση αποφασίζει να τους δώσει τα δικά της μαθήματα κι έτσι τα πράγματα πάνε από το κακό …στο χειρότερο…


Ηδη ξεκίνησαν οι προβολές με το Up. Οι πρώτες δηλητηριάσεις ελλοχεύουν...

Μαριάννα Ράντου & Τέλλος Φίλης για το Seven Film Gallery

6 σχόλια:

verbal είπε...

ξεκίνησα να διαβάζω κι έπεσα στην Andrea Arnold, οπότε το παράτησα νωρίς :P

Μεγαθήριο;

nonickname είπε...

καλά προφανώς δεν είναι όλοι...

Seven Film Gallery είπε...

Αν ο κινηματογράφος είναι θρησκεία, τότε τα φεστιβάλ έχουν μετατραπεί απο τόποι λατρείας στους πιό επικινδυνους τόπους εμπορίου.

Και δεν υπάρχει Μεσσίας να μας σώσει...

Τέλλος

Potakidis Konstantinos είπε...

εξαιρετική παρουσίασή φιλοι μου . Τυχεροί όσοι θα βρεθούν εκεί, έχει πολύ πράμα φέτος

verbal είπε...

"Και δεν υπάρχει Μεσσίας να μας σώσει..."

Κάνε υπομονή, τη Δευτέρα θα'μαι εκεί :P

nonickname είπε...

αλοίμονο σε μας τους θνητούς