Morgen
O Νέλου είναι φύλακας στο σούπερ μάρκετ της Σαλόντα, μιας πόλης στα ρουμανο-ουγγρικά σύνορα από την οποία παράνομοι μετανάστες προσπαθούν να περάσουν στη Δυτική Ευρώπη. Το πάθος του Νέλου είναι το πρωινό ψάρεμα. Μετά τη δουλειά επιστρέφει στην κακότροπη γυναίκα του. Ένα πρωινό, κι ενώ ψαρεύει, ο Νέλου βρίσκει έναν Τούρκο. Τον παίρνει μαζί του στο σπίτι, όπου του δίνει ρούχα, φαγητό και μια γωνιά να κοιμηθεί. Παρόλο που οι δυο τους δεν μιλούν την ίδια γλώσσα, πετυχαίνουν μια ειλικρινή επικοινωνία, λόγω αφενός της μεγάλης ανάγκης στην οποία βρίσκεται ο Τούρκος και αφετέρου της ικανότητας του Νάλου να συμπάσχει με τον άλλο. Ο Μπεχράν, ο μετανάστης, προσπαθεί να φτάσει στη Γερμανία, όπου ζει ο γιος του, και ο Νέλου αποφασίζει να βοηθήσει όπως μπορεί. Κάθε νέα τους προσπάθεια είναι ένα νέο «Morgen», ένα νέο αύριο στα γερμανικά, τη γλώσσα της ελπίδας για τον Μπεχράν. Σ΄ αυτή τη διορατική και χαμηλών τόνων ταινία, η μετανάστευση δεν είναι το μείζον θέμα αλλά αποτελεί το πλαίσιο μέσα στο οποίο γεννιέται ένας δεσμός αυθεντικής ανθρωπιάς ανάμεσα στους δύο άντρες.
L' Enfance du mal
Όταν ο δικαστής Ανρί Βαν Eκ ανακαλύπτει τη δεκαπεντάχρονη Σελίν να έχει κάνει κατάληψη στο σπιτάκι του κήπου του, δεν μπορεί να φανταστεί πως αυτή η συνάντησή τους θα αλλάξει τη ζωή του για πάντα. Προτιμώντας χίλιες φορές το σπίτι του Βαν Eκ από εκείνο των ανάδοχων γονιών της, η Σελίν πείθει, διακριτικά αλλά με αποφασιστικότητα, τον Βαν Εκ να τη φιλοξενήσει, παρά τους αρχικούς δισταγμούς της γυναίκας του Ναταλί. Σταδιακά, τα ψέματα που λέει η Σελίν βγαίνουν στην επιφάνεια, κλονίζοντας δια παντός την εμπιστοσύνη ανάμεσα στους τρεις χαρακτήρες και μετατοπίζοντας διαρκώς τη συμπάθεια του θεατή απ’ τον έναν στον άλλον. Με τους ρόλους θύματος και θύτη να εναλλάσσονται, η ταινία παίζει ένα παιχνίδι με τις αντιλήψεις του θεατή περί δικαίου και ηθικής, αναδεικνύοντας τις γκρίζες αποχρώσεις τους.
Winter’s bone
Son of Babylon
O Νέλου είναι φύλακας στο σούπερ μάρκετ της Σαλόντα, μιας πόλης στα ρουμανο-ουγγρικά σύνορα από την οποία παράνομοι μετανάστες προσπαθούν να περάσουν στη Δυτική Ευρώπη. Το πάθος του Νέλου είναι το πρωινό ψάρεμα. Μετά τη δουλειά επιστρέφει στην κακότροπη γυναίκα του. Ένα πρωινό, κι ενώ ψαρεύει, ο Νέλου βρίσκει έναν Τούρκο. Τον παίρνει μαζί του στο σπίτι, όπου του δίνει ρούχα, φαγητό και μια γωνιά να κοιμηθεί. Παρόλο που οι δυο τους δεν μιλούν την ίδια γλώσσα, πετυχαίνουν μια ειλικρινή επικοινωνία, λόγω αφενός της μεγάλης ανάγκης στην οποία βρίσκεται ο Τούρκος και αφετέρου της ικανότητας του Νάλου να συμπάσχει με τον άλλο. Ο Μπεχράν, ο μετανάστης, προσπαθεί να φτάσει στη Γερμανία, όπου ζει ο γιος του, και ο Νέλου αποφασίζει να βοηθήσει όπως μπορεί. Κάθε νέα τους προσπάθεια είναι ένα νέο «Morgen», ένα νέο αύριο στα γερμανικά, τη γλώσσα της ελπίδας για τον Μπεχράν. Σ΄ αυτή τη διορατική και χαμηλών τόνων ταινία, η μετανάστευση δεν είναι το μείζον θέμα αλλά αποτελεί το πλαίσιο μέσα στο οποίο γεννιέται ένας δεσμός αυθεντικής ανθρωπιάς ανάμεσα στους δύο άντρες.
L' Enfance du mal
Όταν ο δικαστής Ανρί Βαν Eκ ανακαλύπτει τη δεκαπεντάχρονη Σελίν να έχει κάνει κατάληψη στο σπιτάκι του κήπου του, δεν μπορεί να φανταστεί πως αυτή η συνάντησή τους θα αλλάξει τη ζωή του για πάντα. Προτιμώντας χίλιες φορές το σπίτι του Βαν Eκ από εκείνο των ανάδοχων γονιών της, η Σελίν πείθει, διακριτικά αλλά με αποφασιστικότητα, τον Βαν Εκ να τη φιλοξενήσει, παρά τους αρχικούς δισταγμούς της γυναίκας του Ναταλί. Σταδιακά, τα ψέματα που λέει η Σελίν βγαίνουν στην επιφάνεια, κλονίζοντας δια παντός την εμπιστοσύνη ανάμεσα στους τρεις χαρακτήρες και μετατοπίζοντας διαρκώς τη συμπάθεια του θεατή απ’ τον έναν στον άλλον. Με τους ρόλους θύματος και θύτη να εναλλάσσονται, η ταινία παίζει ένα παιχνίδι με τις αντιλήψεις του θεατή περί δικαίου και ηθικής, αναδεικνύοντας τις γκρίζες αποχρώσεις τους.
Winter’s bone
Son of Babylon
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου