Τετάρτη 10 Σεπτεμβρίου 2014

The Congress - Πέρα από το όνειρο


"All Your Joys, All Your Pain"

[Ακούγεται η φωνή του Harvey Keitel, ενώ εμείς βλέπουμε σε γκρο πλαν την Robin Wright]

-Ρόμπιν, 
Κοίταξε με Ρόμπιν
Με πιστεύεις όταν σου λέω ότι σ’ αγαπώ; 
Πόσο καιρό γίνεται αυτό; 
24-25 χρόνια; 
Εγώ ήμουν πάντα δίπλα σου . Πάντα σε κάθε κατάσταση. Σε όλες τις επιλογές, σε όλους τους φόβους σου. Σε όλο αυτό το σκλάβωμα στα άγχη σου. Εγώ ήμουν εκεί. Στις παράλογες αποχωρήσεις σου, κάθε που ήταν έτοιμο να ξεκινήσει ένα καινούργιο γύρισμα. «Κάνε μου τη χάρη Αλ, πάρε με από δω, σώσε με, χωρίς να έρθω σε ρήξη με κανέναν. Ο Ααρών με χρειάζεται στο σπίτι.» Μα ο Ααρών ήταν απλά το πρόσχημα. Άθλιες επιλογές. Αυτή είναι η ιστορία σου Ρόμπιν. Άθλιες επιλογές. Άθλιες ταινίες, άθλιοι άντρες, φίλοι που δεν μπορούσες να εμπιστευτείς. Ακόμη και στο μοναδική που δεν μπορείς να διαλέξεις, τη μητέρα σου, κι εκεί άθλια επιλογή έκανες. Τα είχες όλα Ρόμπιν. Πριγκίπισσα του σινεμά στα 24 σου. Όλα τα μεγάλα στούντιο σε διεκδικούσαν. Ίσως παραήμουν επιεικής μαζί σου.Οπως λένε οι άλλοι. Δεν ξέρω, ίσως πραγματικά ήμουν. Αλλά ήσουν ένα μικρό παιδί και ήσουν τρομαγμένη. Εσύ έκανες όλες τις επιλογές μόνη σου. Έκλεισες όλες τις ανοιχτές πόρτες και γκρέμισες όλα τα όνειρα. 
Και τώρα…
Τωρα…


[Υπάρχει ένα δάκρυ που κυλάει στο αριστερό της μάγουλο, μέχρι να τελειώσει ο μονόλογος έχει σβήσει. Έτσι είναι όταν έρχεται η ώρα να πάρουμε αποφάσεις τα δάκρυα σβήνουν. Η ζωή μας ζητάει να την επιλέξουμε, στεγνοί. ]

Το πρώτο πλάνο της ταινίας Ari Folman "The Congress" βασισμένη στο βιβλίο του Stanislaw Lem, στην Ελλάδα κυκλοφορεί σε dvd με τον τίτλο «Πέρα από το όνειρο» μουσική Max Richter. 

το βασικό μουσικό θέμα : All Your Joys, All Your Pain

Δεν υπάρχουν σχόλια: