Πέμπτη 6 Νοεμβρίου 2014
Άγγελοι της επανάστασης
του Αλεξέι Φεντορτσένκο ( ΤΖΟΝ
ΚΑΣΣΑΒΕΤΗΣ 5.30μμ)
1934. Κάτι είναι σάπιο στον Βορρά της
Σοβιετικής Ένωσης: σαμάνοι (ντόπιοι ιερείς) δύο αυτόχθονων πληθυσμών, των Χάντι
και των Νενέτ, δεν θέλουν να ενστερνιστούν νέες ιδέες. Προκειμένου να
συμφιλιώσουν δύο μεγάλους πολιτισμούς, τη Ρωσική Πρωτοπορία και τον Αρχαίο
Παγανισμό, έξι καλλιτέχνες της μεγαλούπολης αποδημούν για τα αρχέγονα δάση γύρω
από τον Ομπ, τον μεγάλο ποταμό της Σιβηρίας. Ένας συνθέτης, ένας γλύπτης, ένας
θεατρικός σκηνοθέτης, ένας κονστρουκτιβιστής αρχιτέκτονας, ένας πριμιτίφ
σκηνοθέτης του κινηματογράφου, και η αρχηγός της ομάδας – η περίφημη «Πωλίνα η
Επανάσταση»... Η ταινία βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα.
Μαύρες ψυχές του Φραντσέσκο Μούντσι (ΣΤΑΥΡΟΣ ΤΟΡΝΕΣ 6μμ)
Η ιστορία τριών αδελφών –γιων κάποιων βοσκών
που έχουν επαφές με τη μαφία– και των διχασμένων ψυχών τους. Ο Λουΐτζι, ο
νεότερος, είναι έμπορος ναρκωτικών με διεθνή δραστηριότητα. Ο Ρόκο, Μιλανέζος
από υιοθεσία, δίνει την εικόνα επιχειρηματία της μεσαίας τάξης, χάρη στα
παράνομα κέρδη του ξαδέλφου του. Ο Λουτσάνο, ο μεγαλύτερος, αναπτύσσει μια
παθολογική φαντασίωση της προβιομηχανικής Καλαβρίας και αφοσιώνεται σ’ έναν
μοναχικό, μελαγχολικό διάλογο με τους νεκρούς. Ο εικοσάχρονος γιος του, Λέο,
ανήκει σε μια χαμένη γενιά, χωρίς ταυτότητα. Το μόνο πράγμα που έχει
κληρονομήσει ο Λέο απ’ τους προγόνους του είναι η πικρία· γι’ αυτόν, το μέλλον
είναι ένα πλοίο που έχει ήδη σαλπάρει. Σε μια διάσταση παγωμένη ανάμεσα στο
μακρινό παρελθόν και στη σύγχρονη ζωή, οι χαρακτήρες οδηγούνται προς τα
αρχέτυπα της τραγωδίας.
Λεβιάθαν του Αντρέι Ζβιάγκιντσεφ (ΟΛΥΜΠΙΟΝ 8.30μμ)
Ο Κόλια ζει σ’ ένα μικρό χωριό κοντά στη
θάλασσα Μπάρεντς στη Βόρειο Ρωσία. Έχει ένα ιδιόκτητο συνεργείο αυτοκινήτων
δίπλα στο σπίτι του, όπου ζει με τη νεαρή γυναίκα του, Λίλια, και τον Ρόμα, γιο
του απ’ τον προηγούμενό του γάμο. Ο Βαντίμ Σελεβγιάτ, ο δήμαρχος της πόλης,
θέλει να του πάρει την επιχείρηση, το σπίτι και τη γη. Πρώτα προσπαθεί να τα
εξαγοράσει, αλλά ο Κόλια δεν αντέχει να χάσει ό,τι έχει και δεν έχει – όχι μόνο
τη γη, αλλά και την ομορφιά που τον περιβάλλει από τη μέρα που γεννήθηκε. Κι
έτσι, ο Βαντίμ Σελεβγιάτ αρχίζει να γίνεται πιο επιθετικός...
Force Majeure του Ρούμπεν Έστλουντ (
ΟΛΥΜΠΙΟΝ 11.30μμ)
Μια οικογένεια
από τη Σουηδία ταξιδεύει στις Γαλλικές Άλπεις για να απολαύσει μερικές μέρες
κάνοντας σκι και περνώντας πολύτιμο χρόνο μαζί. Ο ήλιος λάμπει και οι πίστες
είναι συναρπαστικές, αλλά κατά τη διάρκεια ενός γεύματος στο εστιατόριο στην
πλαγιά του βουνού, μια χιονοστιβάδα φέρνει τα πάνω-κάτω. Κι ενώ οι πελάτες
τρέχουν να κρυφτούν, η Έμπα, η μητέρα, ψάχνει τον Τόμας, τον σύζυγό της,
προσπαθώντας ταυτόχρονα να προστατεύσει τα παιδιά τους. Εντωμεταξύ, όμως, ο
Τόμας το ’χει βάλει στα πόδια. Η πραγματικότητα ξαναβρίσκει τους ρυθμούς της με
αμήχανα γέλια, μιας που η επικείμενη τραγωδία αποτράπηκε, αλλά ο κόσμος της
οικογένειας έχει κλονιστεί ανεπανόρθωτα. H απροσδόκητη αντίδραση του Τόμας θα
κάνει τα μέλη της οικογένειας να επανεξετάσουν τους ρόλους τους και όσα
παίρνουν ως δεδομένα, μ' ένα ερωτηματικό να κρέμεται πάνω από τον πατέρα
ειδικά. Το τέλος των διακοπών πλησιάζει και ο γάμος του Τόμας και της Έμπα
κρέμεται από μια κλωστή, καθώς ο Τόμας προσπαθεί απεγνωσμένα να ανακτήσει το
ρόλο του ως πατριάρχη της οικογένειας. Μια κωμωδία παρατήρησης για τη θέση του
άνδρα στη σύγχρονη οικογενειακή ζωή.
ΤΡΕΙΣ ΤΑΙΝΙΕΣ
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ
ΓΑΛΛΟΦΩΝΙΑΣ :
Ο πίνακας
του Ζαν-Φρανσουά Λαγκυονί (ΠΑΥΛΟΣ ΖΑΝΝΑΣ 11πμ)
Ένα κάστρο,
ανθισμένοι κήποι, ένα απειλητικό δάσος: αυτός είναι ο πίνακας που ένας ζωγράφος
άφησε ημιτελή για μυστηριώδεις λόγους. Στον πίνακα διακρίνονται τρία είδη
προσώπων: οι Τουπέν, που είναι εξ ολοκλήρου χρωματισμένοι· οι Παφέν, απ’ τους
οποίους λείπουν κάποια χρώματα· κι οι Ρεφ, που δεν είναι παρά σκίτσα. Οι
Τουπέν, που θεωρούνται ανώτεροι, αναλαμβάνουν την εξουσία, διώχνουν τους Παφέν
από το κάστρο και υποδουλώνουν τους Ρεφ. Πεπεισμένοι πως μόνο ο ζωγράφος μπορεί
να επαναφέρει την αρμονία ολοκληρώνοντας τον πίνακα, ο Ραμό, η Λολά και ο Πλυμ
αποφασίζουν να φύγουν προς αναζήτησή του. Κατά τη διάρκεια της περιπέτειάς
τους, θα προκύπτουν συνεχώς κι άλλα ερωτήματα: Τι συνέβη στον ζωγράφο; Γιατί
εγκατέλειψε τον πίνακα; Γιατί ξεκίνησε να καταστρέφει κάποιους από τους
καμβάδες του; Άραγε τα παιδιά θα μάθουν μια μέρα το μυστικό του πίνακα;
Τα κορίτσια της
Σελίν Σιαμά ( ΤΖΟΝ ΚΑΣΣΑΒΕΤΗΣ 2.45μμ)
Καταπιεσμένη
από την κατάσταση στην οικογένειά της, τις αδιέξοδες προοπτικές του σχολείου
και τον άγραφο νόμο των αγοριών στη γειτονιά, η Μαριέμ ξεκινά μια καινούργια
ζωή όταν θα γνωρίσει τρία κορίτσια με ελεύθερο πνεύμα. Αλλάζει τ’ όνομά της και
τον τρόπο που ντύνεται, και παρατάει το σχολείο για να γίνει αποδεκτή στη
συμμορία, ελπίζοντας πως αυτός θα είναι ο δρόμος για την ελευθερία.
Η απαγωγή του Μισέλ Ουελμπέκ του Γκιγιώμ Νικλού
(ΤΩΝΙΑ ΜΑΡΚΕΤΑΚΗ 3μμ)
16 Σεπτεμβρίου
2011. Όλα τα τηλεοπτικά δίκτυα, οι εφημερίδες, τα μπλογκ, οι ιστοσελίδες και οι
ραδιοφωνικοί σταθμοί αναφέρονται σε μία και μόνο ιστορία: στο ότι ο
συγγραφέας-σταρ Μισέλ Ουελμπέκ, νικητής του περίβλεπτου βραβείου Γκονκούρ το
2010, έχει πέσει θύμα απαγωγής. Κάποιοι άνθρωποι των ΜΜΕ έχουν ξεφύγει τόσο,
που ισχυρίζονται πως μπορεί να είναι εμπλεγμένη κι η Αλ Κάιντα. Για τις
επόμενες ημέρες, τα νέα ταξιδεύουν στους λογοτεχνικούς κύκλους και στους εκπροσώπους
των μίντια, κάνοντας θόρυβο και γεννώντας εικασίες. Πρόκειται για μια θρασύτατη
απαγωγή; Για μια κρίση ταυτότητας; Για ένα σχέδιο του ίδιου να αποδράσει στο
εξωτερικό; Για σχιζοφρενικό ντελίριο; Ο Μισέλ δεν θα δώσει ποτέ στα ΜΜΕ καμία
λογική εξήγηση για το τι του συνέβη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου