Δευτέρα, 2 Ιουλίου 2007

Αθηνοραμα : Οι ταινίες του καλοκαιριού

Καυτό καλοκαίρι. Χωρίς παγκόσμιο κύπελλο, χωρίς Euro και χωρίς Ολυμπιακούς Αγώνες, η θερινή κινηματογραφική περίοδος αναμένεται φέτος θερμότερη από ποτέ. Τα αμερικανικά μπλοκμπάστερ δεν μπορούν να περιμένουν, οι σινεφίλ επιλογές είναι πάμπολλες, ενώ δεν λείπουν και οι απαραίτητες επανεκδόσεις «κλασικών αριστουργημάτων». Ετοιμαστείτε, λοιπόν, για την έξοδο 100 σχεδόν ταινιών τους επόμενους τρεις μήνες, μελετήστε προσεκτικά το αφιέρωμα και ραντεβού στις αίθουσες!


Οι 25 ταινίες που δεν θα χάσετε


Zodiac
Σκηνοθεσία: Ντέιβιντ Φίντσερ.
Πρωταγωνιστούν: Τζέικ Τζίλενχαλ, Μαρκ Ραφάλο, Ρόμπερτ Ντάουνι Τζ.
Χρησιμοποιώντας ως βάση του πραγματικά γεγονότα, ο σκηνοθέτης του «Seven» αναπαριστά τις έρευνες της αστυνομίας, αλλά κι ενός δημοσιογράφου και, αργότερα, ενός σκιτσογράφου εφημερίδας για την ανεύρεση του serial killer με το ψευδώνυμο Ζόντιακ. Υποδειγματικό αστυνομικό θρίλερ, που υπηρετείται από μια σκηνοθεσία χωρίς εξάρσεις, αλλά με εξαιρετική ακρίβεια και άψογο timing (και την ατμοσφαιρική φωτογραφία του Χάρη Σαββίδη), το φιλμ του Φίντσερ περιγράφει το τέλος μιας εποχής -της δεκαετίας του '60 και της αθωότητας- και το πέρασμα της αμερικανικής κοινωνίας στην εποχή του φόβου και της καχυποψίας. Συμμετοχή στο φεστιβάλ Κανών και εξαιρετική κριτική υποδοχή στην άλλη άκρη του Ατλαντικού.

Το Τελεσίγραφο του Μπορν (Bourne Ultimatum)
Σκηνοθεσία: Πολ Γκρίνγκρας.
Πρωταγωνιστούν: Ματ Ντέιμον, Πάτι Κονσιντίν, Έντγκαρ Ραμίρεζ.
Όσο ο Μπορν εξακολουθεί να αναζητά όλες τις πτυχές του παρελθόντος του που έχουν απαλειφθεί από τη μνήμη του, ένας μυστικός πράκτορας τον εντοπίζει και τον καταδιώκει στη Μόσχα. Αναμφίβολα, ένας από τους πιο επιτυχημένους και αγαπητούς ήρωες στη σύγχρονη εκδοχή της ταινίας κατασκοπίας (εμπνευσμένος από τη νουβέλα του Ρόμπερτ Λάντλουμ), ο Τζέισον Μπορν, παιγμένος υποδειγματικά από τον Ματ Ντέιμον, επανέρχεται αυτή τη φορά αποφασισμένος να βρει επιτέλους την ταυτότητά του. Η υπογραφή του Γκρίνγκρας στο προηγούμενο επεισόδιο («The Bourne Supremacy») έκανε τη διαφορά σε σχέση με το πρώτο «The Bourne Identity» του Νταγκ Λάιμαν κι ελπίζουμε το ίδιο να συμβεί και εδώ.

The Simpsons Movie
Σκηνοθεσία: Ντέιβιντ Σίλβερμαν.
Με τις φωνές των: Νταν Καστελανέτα, Τζούλι Κάβνερ, Νάνσι Κάρτραϊτ.
Η μακροβιότερη τηλεοπτική σειρά animation στην αμερικανική τηλεόραση βρίσκει τη θέση της και στη μεγάλη οθόνη, έχοντας ήδη εξασφαλίσει τον ενθουσιασμό εκατομμυρίων θεατών σε όλο τον πλανήτη. Ποιος δεν αγωνιά να μάθει τι καταστροφή δημιούργησε ο Χόμερ (από την οποία ο ίδιος τώρα πρέπει να διασώσει τον κόσμο) και τι ρόλο θα παίξουν σ' αυτή την τραγωδία η Μαρτζ, ο Μπαρτ, η Λίζα, το μωρό Μάγκι και οι γραφικοί γείτονές τους;

Death Proof
Σκηνοθεσία: Κουέντιν Ταραντίνο.
Πρωταγωνιστούν: Κερτ Ράσελ, Ροζάριο Ντόσον, Ζόι Μπελ, Τρέισι Τομς.
Από το φεστιβάλ των Κανών καταφθάνει ο απόλυτος καλοκαιρινός σινε-χαβαλές: ένας διασκεδαστικός φόρος τιμής στις grindhouse movies (φτηνές περιπέτειες που προβάλλονταν συνήθως σε διπλό πρόγραμμα) της δεκαετίας του '70. Ο Ταραντίνο έχει κέφια, οι διάλογοι είναι ξεκαρδιστικοί και η τελική σκηνή της καταδίωξης με τα αυτοκίνητα ανεπανάληπτη. Η ταινία αποτελούσε αρχικά το 90λεπτο ήμισυ του «Grindhouse» (σε συν-σκηνοθεσία Ρόμπερτ Ροντρίγκεζ), εκτός Η.Π.Α. όμως προβάλλεται αυτόνομα στην εκδοχή των 127 λεπτών.

O Χάρι Πότερ και το Τάγμα του Φοίνικα
Σκηνοθεσία: Ντέιβιντ Γέιτς.
Πρωταγωνιστούν: Ντάνιελ Ράντκλιφ, Ρούπερτ Γκριντ, Έμα Γουάτσον, Έλενα Μπόναμ Κάρτερ, Ιμέλντα Στάντον.
Ο Χάρι, επιστρέφοντας για τον 5ο χρόνο σπουδών του στο Χόγκουαρτς, από τη μια αντιμετωπίζει τη δυσπιστία των συμμαθητών του για τη συνάντηση που είχε με τον άρχοντα του Σκότους Βόλντερμοντ και από την άλλη πρέπει να αντιπαρατεθεί με τη νεοδιορισθείσα διπρόσωπη καθηγήτρια Ντολόρες 'Αμπριτζ. Μετά το τέταρτο επεισόδιο σε σκηνοθεσία Μάικλ Νιούελ, η μυθοπλασία του ενήλικου πλέον μάγου περνά στα χέρια ενός άλλου Βρετανού σκηνοθέτη, του Γέιτς, ο οποίος μέχρι στιγμής έχει επιδείξει περισσότερα δείγματα γραφής στην τηλεόραση («State of Play») παρά στον κινηματογράφο.

Σρεκ ο Τρίτος (Shrek the Third)
Σκηνοθεσία: Κρις Μίλερ, Ράμαν Χούι. Με τις φωνές των: Μάικ Μάγιερς,Έντι Μέρφι, Κάμερον Ντίαζ, Αντόνιο Μπαντέρας.
Ο Σρεκ τρομοκρατείται στην ιδέα ότι πρέπει να αναλάβει καθήκοντα βασιλιά και, με τη βοήθεια των φίλων του, αποφασίζει να βρει και να πείσει για την... αγγαρεία τον αμέσως επόμενο στη λίστα, ένα σπασίκλα φοιτητή. Η παρέα του πιο επιτυχημένου καρτούν στην κινηματογραφική ιστορία δίνει σύσσωμη το «παρών» και μαζί τους έρχονται οι Τζάστιν Τίμπερλεϊκ-'Αρτι, Έρικ 'Αιντλ-Μέρλιν, όπως κι ο γνωστός και μη εξαιρετέος Λάρι Κινγκ. Ο Παπουτσωμένος Γάτος έχει αναβαθμισμένη παρουσία, οι ατάκες του Πινόκιο είναι ξεκαρδιστικές, ενώ επιτυχημένη κι άκρως διασκεδαστική είναι η σάτιρα των κολεγιακών made in Hollywood κωμωδιών.

Τα Μήλα του Αδάμ (Adam's Apple)
Σκηνοθεσία: 'Αντερς Τόμας Γιένσεν. Πρωταγωνιστούν: Ούλριχ Τόμσεν, Μαντς Μίκελσεν, Νίκολας Μπρο.
Ένας νεοναζί συλλαμβάνεται και καταδικάζεται σε καταναγκαστική εργασία για την κοινότητα. Τον στέλνουν σε μια απόμερη εκκλησία, όπου ζει ένας σκληροπυρηνικός ιερέας και άλλοι παράξενοι τύποι. Τρίτο μέρος της τριλογίας του Γιένσεν, που είναι αφιερωμένη σε περιθωριακούς Δανούς (μετά τα «Flickering Lights» και «The Green Butchers», άπαιχτα στην Ελλάδα). Αν και τον γνωρίζουμε κυρίως για τη σεναριακή του δουλειά («Ο Γουίλμπουρ θέλει να πεθάνει», «Brothers», «Μετά το γάμο»), ο Γιένσεν απέσπασε συμπαθητικές κριτικές για το παράδοξο μαύρο χιούμορ που διατρέχει την ταινία, αλλά και για τους πληθωρικούς χαρακτήρες του.



Day Night Day Night
Σκηνοθεσία: Τζούλια Λόκτεβ.
Πρωταγωνιστούν: Λουίζα Γουίλιαμς, Τζος Γουαϊνστάιν.
Ένα από τα εντυπωσιακότερα σκηνοθετικά ντεμπούτα της προηγούμενης χρονιάς («Δεκαπενθήμερο Σκηνοθετών» στο Φεστιβάλ Κανών 2006), το φιλμ της Λόκτεβ αποτυπώνει στο πρόσωπο μιας 19χρονης, που περιφέρεται στο Μανχάταν με μια βόμβα στο σακίδιό της, την ένταση, τη σύγχυση και την απελπισία ενός ολόκληρου κόσμου. Μια ταινία με ελάχιστους διαλόγους, διαρκή εκκρεμότητα και καμία -εύκολη ή όχι- απάντηση στο θέμα της τρομοκρατίας.

Transformers
Σκηνοθεσία: Μάικλ Μπέι.
Πρωταγωνιστούν: Σία Λαμπέφ,Μέγκαν Φοξ, Τζος Ντουαμέλ.
«Δεν θα μπορούσαμε να το είχαμε γυρίσει πριν από πέντε χρόνια» δηλώνει, αναφερόμενος στα εξελιγμένα ειδικά εφέ που χρειάστηκαν για τη μεταφορά της δημοφιλούς σειράς των '80s στη μεγάλη οθόνη, ο master of blockbusters Μάικλ Μπέι. Autobots εναντίον Decepticons λοιπόν, στην πιο θεαματική και φιλόδοξη υπερπαραγωγή του καλοκαιριού, η οποία θα κάνει παγκόσμια πρεμιέρα στις Η.Π.Α. στις 4 Ιουλίου και θα «επιτεθεί» στις ελληνικές αίθουσες μία εβδομάδα αργότερα.

Bobby
Σκηνοθεσία: Εμίλιο Εστέβεζ.
Πρωταγωνιστούν: Σάρον Στόουν, Γουίλιαμ Μέισι, Ντέμι Μουρ, Ελάιζα Γουντ, Λόρενς Φίσμπερν, Κρίστιαν Σλέιτερ, Εμίλιο Εστέβεζ, 'Αντονι Χόπκινς, Χάρι Μπελαφόντε.
Το χρονικό της δολοφονίας του γερουσιαστή Ρόμπερτ Κένεντι ή, για την ακρίβεια, ο αμερικανικός παλμός 16 ώρες πριν από τη δολοφονική απόπειρα, μέσα από τη διερεύνηση 22 χαρακτήρων που δουλεύουν για την προεκλογική εκστρατεία του γερουσιαστή ή διαμένουν ή εργάζονται στο «Ambassador Hotel». Σενάριο του ιδίου του Εστέβεζ, που θυμίζει το «Crash» ως προς το ψηφιδωτό των χαρακτήρων, αλλά έχει ένα πολύ πιο συγκεκριμένο και έντονο πολιτικό χρώμα. Ήταν από τις πιο αναμενόμενες ταινίες του 2006, αλλά δεν κατάφερε να διεκδικήσει ούτε μία υποψηφιότητα στα Όσκαρ.

Πολύ Σκληρός για να Πεθάνει 4,0 (Die Hard 4,0)
Σκηνοθεσία: Λεν Γουάιζμαν.
Πρωταγωνιστούν: Μπρους Γουίλις, Τίμοθι Όλιφαντ, Τζάστιν Λονγκ.
Σούπερ-ήρωες, κατάσκοποι, μάγοι... Από το καλοκαίρι της μεγάλης επιστροφής δεν θα μπορούσε να λείπει ο αστυνόμος ΜακΛέιν, ο οποίος, 12 χρόνια μετά την τελευταία φορά που έσωσε τη Νέα Υόρκη, είναι πάλι εδώ για να τα βάλει με εξελιγμένους τεχνολογικά τρομοκράτες. Πίσω από την κάμερα ο Λ. Γουάιζμαν («Underworld») εγγυάται καταιγιστική δράση, ενώ ο Μπ. Γουίλις δηλώνει ότι απ' όλες τις ιδέες για την επόμενη περιπέτεια του ΜακΛέιν, αυτή του «4,0» ήταν με διαφορά η πλέον συναρπαστική.

Νώε για μία βδομάδα (Evan Almighty)
Σκηνοθεσία: Τομ Σάντιακ.
Πρωταγωνιστούν: Στιβ Καρέλ, Μόργκαν Φρίμαν, Λόρεν Γκράχαμ.
Βιβλικών προδιαγραφών σίκουελ του «Θεός για μία βδομάδα», η ταινία του Τομ Σάντιακ κόστισε 175 εκατομμύρια δολάρια, ανακηρυσσόμενη σε ακριβότερη κωμωδία όλων των εποχών.
Κι αυτό όχι για να φανεί πειστικός ο Στιβ Καρέλ ως τηλεπαρουσιαστής που γίνεται πολιτικός που γίνεται... σύγχρονος Νώε ή ο Μόργκαν Φρίμαν ως Παντοδύναμος, αλλά για να είναι αληθοφανή τα περίπλοκα εφέ που απαιτούνται για να συγκεντρωθούν όλα τα είδη του ζωικού βασιλείου και να οδηγηθούν στην Κιβωτό.

Planet Terror
Σκηνοθεσία: Ρόμπερτ Ροντρίγκεζ. Πρωταγωνιστούν: Τζος Μπρόλιν, Ρόουζ ΜακΓκόουαν, Ναβίν 'Αντριους.
Το άλλο... μισό του «Grindhouse» ετοιμάζεται -κι αυτό σε εκτεταμένη, director's cut εκδοχή- για την παγκόσμια κυκλοφορία του, αμέσως μετά τη φημολογούμενη προβολή του στο Φεστιβάλ Βενετίας. Μαύρο χιούμορ, άφθονο αίμα και σκανταλιάρικη σινεφίλ διάθεση επιστρατεύονται στη μάχη ενός σερίφη ενάντια σε μια στρατιά ζόμπι, με τη Ρόουζ ΜακΓκόουαν ως γυναίκα-πυροβόλο να έχει γίνει ήδη cult φιγούρα.

Away from Her
Σκηνοθεσία: Σάρα Πόλεϊ.
Πρωταγωνιστούν: Τζούλι Κρίστι, Γκόρντον Πίνσεντ, Ολυμπία Δουκάκη.
Ένα ζευγάρι που έζησε μαζί πάνω από σαράντα χρόνια, βλέπει την κοινή του ζωή να αφανίζεται όταν εκείνη παθαίνει αλτσχάιμερ. Η κατάστασή της απαιτεί νοσηλεία και είναι η πρώτη φορά που καλούνται να χωρίσουν. Πίσω από την κάμερα αυτή τη φορά, η Σάρα Πόλεϊ καταθέτει ένα αξιοπρεπές κοινωνικό δράμα με μεγάλο σύμμαχό της την ερμηνεία της Τζούλι Κρίστι. Η ταινία συμμετείχε στο Φεστιβάλ του Τορόντο και του Βερολίνου.

28 Weeks Later
Σκηνοθεσία: Χουάν Κάρλος Φρεσναντίγιο. Πρωταγωνιστούν: Ρόμπερτ Κάρλαϊλ, Ρόουζ Μπερν, Τζέρεμι Ρένερ,
Κάθριν Κακόρμακ.
Έξι μήνες αφότου ο θανατηφόρος ιός του «28 Μέρες Μετά» έχει εξοντώσει ολόκληρη τη Βρετανία, οι αμερικανικές στρατιωτικές δυνάμεις ανακοινώνουν ότι η περιοχή μπορεί και πάλι να κατοικηθεί. Όμως μια οικογένεια ανάμεσα στους μετανάστες κουβαλά ένα μυστικό: ότι ο ιός δεν έχει εξοντωθεί ολοκληρωτικά. Ο Ισπανός σκηνοθέτης Φρεσναντίγιο («Intacto») συνεχίζει από εκεί όπου άφησε το νήμα ο Ντάνι Μπόιλ, διατηρώντας ατόφιο το σασπένς σε ένα άκρως κλειστοφοβικό σίκουελ καταστροφολογίας.

Το μικρόβιο του φόβου (Bug)
Σκηνοθεσία: Γουίλιαμ Φρίντκιν.
Πρωταγωνιστούν: 'Ασλεϊ Τζαντ, Μάικλ Σάνον, Χάρι Κόνικ Τζ.
Βασισμένος στο γνωστό θεατρικό έργο του Τρέισι Λετς, ο σκηνοθέτης του «Εξορκιστή» μετατρέπει το δωμάτιο ενός φτηνομοτέλ της Οκλαχόμα σε... πεδίο μάχης ανάμεσα σε ένα βετεράνο πολέμου και μια σερβιτόρα. Ψυχολογικό θρίλερ απίστευτης έντασης, πολιτική αλληγορία αλλά και «εξοντωτικό» δράμα χαρακτήρων, το φιλμ σηματοδοτεί την επιστροφή ενός πάλαι ποτέ μεγάλου κινηματογραφικού ταλέντου αλλά και την καλύτερη ίσως ερμηνεία στην καριέρα της 'Ασλεϊ Τζαντ.



Next
Σκηνοθεσία: Λι Ταμαχόρι.
Πρωταγωνιστούν: Νίκολας Κέιτζ,Τζούλιαν Μουρ, Τζέσικα Μπίελ.
Ο έμπειρος σε περιπέτειες («Πέθανε μια 'Αλλη Μέρα») και θρίλερ («Η Μέθοδος της Αράχνης») Νεοζηλανδός Λι
Ταμαχόρι διασκευάζει Φίλιπ Ντικ και τη νουβέλα του «The Golden Man», με τον Κέιτζ στο ρόλο ενός ταχυδακτυλουργού του Λας Βέγκας ο οποίος μπορεί να βλέπει το μέλλον. Δίπλα του, κλέβοντας εύκολα την παράσταση απ' όλο το υπόλοιπο καστ, η Τζούλιαν Μουρ ως κυβερνητική πράκτορας που προσπαθεί να τον πείσει να προλάβουν μια έκρηξη πυρηνικής βόμβας στο Λος 'Αντζελες.

Αλεξίσφαιροι Ντετέκτιβ 3 (Rush Hour 3)
Σκηνοθεσία: Μπρετ Ράτνερ.
Πρωταγωνιστούν: Κρις Τάκερ, Τζάκι Τσαν, Νοεμί Λενουάρ, Μαξ Φον Σίντοφ.
Πέρασαν έξι χρόνια από την προηγούμενη, υπερ-επιτυχημένη περιπέτεια των δύο αταίριαστων αστυνομικών και η New Line έπεισε εν τέλει τον Κρις Τάκερ -με μια αμοιβή που λέγεται ότι ξεπερνά τα 20 εκατομμύρια δολάρια- για ένα τρίτο κινηματογραφικό ραντεβού. Κυνηγητά και κασκάντες, καράτε και κωμικές ατάκες: η γνωστή συνταγή μαγειρεύεται αυτή τη φορά με γαλλικό άγγιγμα, καθώς το διηπειρωτικό δίδυμο μεταφέρεται στο Παρίσι και τα βάζει
με μια κινέζικη συμμορία κακοποιών.

Dans Paris
Σκηνοθεσία: Κριστόφ Ονορέ.
Πρωταγωνιστούν: Ρομέν Ντιρίς,Λουί Γκαρέλ, Γκι Μαρσάν.
Δύο αδέλφια, η στενή όσο και περίπλοκη σχέση τους και μια οικογένεια με μότο της «κάνε τον κόπο να αγνοείς τη δυστυχία των άλλων». Ο σκηνοθέτης του προκλητικού «Η Μητέρα μου» και των πρόσφατων «Τραγουδιών του Έρωτα» αγκαζάρει τους δύο πιο καυτούς νεαρούς Γάλλους σταρ και περιγράφει με ανάλαφρο τρόπο τη μελαγχολία των παριζιάνικων ερωτικών περιπετειών.

Mr Brooks
Σκηνοθεσία: Μρους Έβανς.
Πρωταγωνιστούν: Κέβιν Κόστνερ, Ντέμι Μουρ, Γουίλιαμ Χαρτ.
Ως επιτυχημένος επιχειρηματίας με ένα δολοφονικό alter ego, ο Κέβιν Κόστνερ δοκιμάζεται σ' αυτό το ατμοσφαιρικό ψυχολογικό θρίλερ στον πιο σκοτεινό ρόλο της καριέρας του. Η Μαργκ Χελγκενμπέργκερ («Στον Τόπο του Εγκλήματος») είναι η σύζυγός του, η Ντέμι Μουρ η αστυνομικός που τον υποψιάζεται, ενώ οι σεναριογράφοι της ταινίας (Μ. Έβανς, Ρ. Γκίντιον) έχουν ήδη ετοιμάσει προσχέδια για δύο
σίκουελ με τον ίδιο ήρωα.

Hannibal Rising
Σκηνοθεσία: Πίτερ Γουέμπερ.
Πρωταγωνιστούν: Γκασπάρ Ουλιέλ, Γκονγκ Λι, Ρις Ίφανς.
Ο διασημότερος serial killer της μεγάλης οθόνης επιστρέφει. Αυτή τη φορά, όμως, πιάνει τα πράγματα από την αρχή. Μετά το θάνατο των γονιών του στο Β΄ Παγκόσμιο, ο νεαρός Χάνιμπαλ Λέκτερ ζει με το θείο του και σχεδιάζει να εκδικηθεί τους υπεύθυνους για τη δολοφονία της αδερφής του. Ο συγγραφέας Τόμας Χάρις δεν θα άφηνε να χαθεί η ευκαιρία για ένα prequel, υπογράφοντας εδώ και το σενάριο, το οποίο βασίζεται στο δικό του, τέταρτο βιβλίο της σειράς.

88 Λεπτά (88 Minutes)
Σκηνοθεσία: Τζον 'Αβνετ. Πρωταγωνιστούν: Αλ Πατσίνο, Αλίσια Γουίτ, Έιμι Μπρένεμαν, Ντέμπορα Κάρα Ούνγκερ.
Υποδυόμενος τον Τζακ Γκραμ, ο Αλ Πατσίνο προσδίδει πειστικότητα και νεύρο στο ρόλο του καθηγητή ψυχιατρικής, ο οποίος μαθαίνει από ένα ανώνυμο τηλεφώνημα ότι του απομένει λιγότερο από μιάμιση ώρα ζωής. Προσπαθώντας να διαλευκάνει το μυστήριο του... δικού του φόνου, θα επιστρέψει στο παρελθόν του, αναζητώντας στοιχεία για μαθητές του, φιλενάδες του αλλά κι έναν κατά συρροήν δολοφόνο. Ενδιαφέρον, πάντως, έχει το γεγονός του ότι από τη στιγμή που ο ήρωας μαθαίνει ότι του απομένουν 88 λεπτά έως και το τέλος των finel credits της ταινίας μεσολαβούν... 88 λεπτά ακριβώς.

Οι Λεπίδες της Δόξας (Blades of Glory)
Σκηνοθεσία: Τζος Γκόρντον, Γουίλ Σπεκ. Πρωταγωνιστούν: Γουίλ Φέρελ, Τζον Χέντερ, Γουίλ 'Αρνετ.
Μια έξυπνη ιδέα, μερικά τριπλά άξελ και ένα καλοδουλεμένο κωμικό timing ανέδειξαν τις «Λεπίδες» στην εισπρακτική έκπληξη του ανοιξιάτικου box- office στις Η.Π.Α., αποδεικνύοντας ότι υπάρχει χώρος για σασπένς και χιούμορ ακόμα και στο αγαπημένο άθλημα του Αλέξη Κωστάλα. Μεγάλο μερίδιο από την επιτυχία ανήκει και στο πρωταγωνιστικό δίδυμο Γ. Φέρελ-Τ. Χέντερ. Ένας ξεκαρδιστικός συνδυασμός στο ρόλο δύο αθλητών του καλλιτεχνικού πατινάζ οι οποίοι ανακαλύπτουν, καθώς έχουν τιμωρηθεί, ότι ο μόνος τρόπος για να διεκδικήσουν χρυσό μετάλλιο είναι να αγωνιστούν ως ζευγάρι.

Sherrybaby
Σκηνοθεσία: Λόρι Κολιέ.
Πρωταγωνιστούν: Μάγκι Τζίλενχαλ, Μπραντ Γουίλιαμ Χενκ, Μπρίτζετ Μπάρκαν, Ράιαν Σίμκινς.
Η Τζίλενχαλ στο ρόλο μιας πρόσφατα αποφυλακισμένης νεαρής μητέρας, η οποία προσπαθεί να επανακτήσει τις σχέσεις της με τον αδερφό της και τη μικρή κόρη της που εκείνος φρόντιζε. Η ταινία έκανε μεγάλη αίσθηση πέρυσι στο Φεστιβάλ του Κάρλοβι Βάρι όπου και τιμήθηκε με βραβείο καλύτερης ταινίας και γυναικείας ερμηνείας, ενώ στο Φεστιβάλ της Στοκχόλμης απέσπασε βραβεία σκηνοθεσίας και γυναικείας ερμηνείας. Έχουμε να δούμε την Τζίλενχαλ σε μια καλή εμφάνιση από την εποχή του «Secretary» και του «Casa de los Babys», και αυτή είναι σίγουρα η πιο αναμενόμενη.


Eπανεκδόσεις


Στο Γατόπαρδο του Λουκίνο Βισκόντι (1963) παρακολουθούμε την πτώση ενός Σικελού αριστοκράτη (Μπαρτ Λάνκαστερ) στα τέλη του 19ου αιώνα, στο αριστουργηματικό Σκηνές από ένα Γάμο του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν (1973) βλέπουμε τα αδιέξοδα και τις συναισθηματικές αντιφάσεις στο χρονικό ενός γάμου, και Στη Σκιά των Τεσσάρων Γιγάντων (1959) ο 'Αλφρεντ Χίτσκοκ απογειώνει το σασπένς και την ίντριγκα πίσω από την απαγωγή ενός Νεοϋορκέζου διαφημιστή (Κάρι Γκραντ) από συμμορία κατασκόπων που τον θεωρεί πράκτορα της CIA.
Στο βρετανικό Ο Φίλος μου και Εγώ του Μπρους Ρόμπινσον (1987), οι Ρίτσαρντ Ε. Γκραντ και Πολ ΜακΓκον υποδύονται ένα αχτύπητο δίδυμο ρέμπελων που ζουν ένα καταστροφικό weekend στην εξοχή όταν αποφασίζουν να αφήσουν το διαμέρισμά τους στο Κάμντεν, ενώ στο αριστουργηματικό Ο Νεκρός του Τζιμ Τζάρμους (1995) θα δούμε τον Τζόνι Ντεπ σε ένα από τα πιο ενδιαφέροντα νεο-γουέστερν των τελευταίων χρόνων.
Στο Ψωνιστήρι του Γουίλιαμ Φρέντκιν (1980), ο Αλ Πατσίνο καλείται να εξιχνιάσει μια σειρά ανελέητων δολοφονιών γκέι ανδρών, ενώ στο Κτήνος του Βαλέριαν Μπόροβζικ (1975), ο επικείμενος γάμος μιας πλούσιας νεαρής με το γιο ενός ξεπεσμένου Γάλλου καταλήγει στο βιασμό της από ένα διαβόητο μυστηριώδες τέρας.
Ο Ερίκ Ρομέρ δίνει το «παρών» φέτος με τις τρεις ταινίες Η Γυναίκα του Αεροπόρου (1981), Ο Τέλειος Γάμος (1982) και Η Πολίν στην Παραλία (1983), τις πρώτες της εξαλογίας «Κωμωδίες και Παροιμίες» που ξανάφερε τον Ρομέρ στο προσκήνιο τη δεκαετία του '80.
Βγαίνει επίσης το θρυλικό The Wall του 'Αλαν Πάρκερ (1982), ένα οπτικό ντελίριο βασισμένο στον ομότιτλο δίσκο των Pink Floyd, και τέλος, εκτός από τις 11 επανεκδόσεις που έχουν προγραμματιστεί, θα βγει σε πρώτη προβολή στην Ελλάδα το Sympathy for the Devil (1970) του Ζαν Λικ-Γκοντάρ, όπου ο θρύλος της νουβέλ βαγκ κατέγραψε την ηχογράφηση του «Beggars' Banquet» των Rolling Stones στα Olympic Studios του Λονδίνου το 1968.


Ladies first



Υστερική μητέρα που αναζητά γαμπρό για την κόρη της (Μάντι Μουρ) η Ντάιαν Κίτον στο «Η μάνα έχει πάντα δίκιο», αυταρχική γιαγιά που προσπαθεί να συνετίσει την εγγονή της (Λίντσεϊ Λόαν) η Τζέιν Φόντα στο «Σπίτι με κανόνες» του Γκάρι Μάρσας.

Σ' ένα δύσκολο, χαμηλότονο ρόλο η Μαρτίνα Γκέντεκ («Οι ζωές των άλλων») έρχεται αντιμέτωπη με τη σεξουαλική αντιζηλία της φιλενάδας του γιου της στο γερμανικό «Καλοκαίρι στα Βόρεια», ενώ στο «Evening» του Λάγιος Κολτάι ένα all star cast -Μέριλ Στριπ, Γκλεν Κλόουζ, Τόνι Κολέτ, Κλερ Ντέινς- μαζεύεται γύρω από την ετοιμοθάνατη Βανέσα Ρεντγκρέιβ, η οποία μοιράζεται με τις κόρες της αναμνήσεις από το παρελθόν της.

Η Μόνικα Μπελούτσι δοκιμάζει δίπλα στην Κατρίν Ντενέβ τις δυνάμεις της, υποδυόμενη μια εθνολόγο που ανακαλύπτει ότι ο υιοθετημένος της γιος γίνεται στόχος σκοτεινών και παντοδύναμων οργανώσεων. Όλα αυτά στον «Πέτρινο κύκλο» του Γκιγιόμ Νικλού, βασισμένο στο ομώνυμο βιβλίο του Ζαν Κριστόφ Γκανζέ («Πορφυρά ποτάμια», «Η αυτοκρατορία των λύκων»).

Προκειμένου να σώσει το γάμο της αλλά και να βρει νόημα στη ζωή της, η Σάρον Στόουν δοκιμάζει μερικά... επικίνδυνα παιχνίδια με απρόβλεπτα αποτελέσματα στο «When a man falls in the Forest». Με τους Τίμοθι Χάτον και Ντίλαν Μπέικερ, από το διαγωνιστικό πρόγραμμα του φετινού φεστιβάλ Βερολίνου.


Ανατριχιλες στον εξωστη



Mistress of terror ανακηρύσσεται η Κάρι-Αν Μος, με την παρουσία της τόσο στην κωμωδία τρόμου του 'Αντριου Κάρι «Fido», όσο και στο νεανικό θρίλερ «Υποψίες», το οποίο έφτασε στις Η.Π.Α. τα 80 εκατομμύρια δολάρια σε εισπράξεις.

Τα γυναικεία προβλήματα συνεχίζονται στην «Εμμονή» για τη Σάντρα Μπούλοκ, η οποία πρέπει να εξηγήσει τα οράματα στα οποία βλέπει το σύζυγό της νεκρό. Τα ίδια περνά και η Κέιτ Μπεκινσέιλ, που αποκλείεται μαζί με τον Λιουκ Γουίλσον σ' ένα θανάσιμο μοτέλ στο «Vacancy».Τα προβλήματα πολλαπλασιάζονται κατακόρυφα για τις πρωταγωνίστριες του «Hostel: Part II», οι οποίες πέφτουν θύματα βασανισμού από κύκλωμα σαδιστών κάπου
στην Ανατολική Ευρώπη.

Στα πρότυπα του «Σε βλέπω», πέντε «'Αγνωστοι» μεταξύ τους άντρες ξυπνούν έγκλειστοι σε μια αποθήκη, όταν το τηλεφώνημα ενός αγνώστου τούς αποκαλύπτει ότι πρέπει να λύσουν ένα γρίφο αν θέλουν να βγουν από εκεί ζωντανοί.

Ο 'Αντονι Χόπκινς πυροβολεί θανάσιμα την άπιστη γυναίκα του και προκαλεί το φιλόδοξο εισαγγελέα Ράιαν Γκόσλινγκ να βρει στοιχεία εναντίον του, στο δικαστικό θρίλερ «Απόδειξη Ενοχής» του Γκρέγκορι Χόμπλιτ.

Στοιχεία αθωότητας ή ενοχής, τέλος, πρέπει να βρει και η ψυχολόγος του «Like Minds» Τόνι Κολέτ, για να βεβαιωθεί αν ο νεκρός Έντι Ρεντμάιν είναι υπεύθυνος για το θάνατο ενός συμμαθητή του.


Μαθηματα γαλλικων



Στο «Ο κολλητός μου», ο Πατρίς Λεκόντ συναντά τον πλούσιο και διάσημο Ντανιέλ Οτέιγ, του δίνει όμως μόνο δέκα μέρες για να αποδείξει ότι έχει έστω κι έναν αληθινό φίλο.

3.000.000 θεατές έσπευσαν στη Γαλλία να δουν το δροσερό κι ανάλαφρο «Καλοκαίρι της Ζωής μας», ενώ δύο από τις εγχώριες επιτυχίες της σεζόν ήταν η κωμωδία του Πιερ Σαλβαντορί «Κορίτσι από Σπίτι» και το γλυκόπικρο «Φτάνει να 'μαστε Μαζί» του Κλοντ Μπερί, αμφότερες με τη σούπερ-σταρ πλέον Οντρέ Τοτού.

Από το περσινό φεστιβάλ Κανών έρχεται «Η Εκδοχή του Τσάρλι» της Νικόλ Γκαρσιά με τους Βινσέν Λιντόν, Μπενουά Μαζιμέλ και Ζαν-Πιερ Μπακρί, ενώ από το διαγωνιστικό του Βερολίνου καταφθάνει το ανατρεπτικό μελόδραμα εποχής του Φρανσουά Οζόν «Angel», το οποίο άφησε ανάμεικτες εντυπώσεις.

Σε εξίσου δραματικούς τόνους κινείται κι η «Ιδιοκτησία» του Γιοακίμ Λαφός με την Ιζαμπέλ Ιπέρ και τον Ζερεμί Ρενιέ («Το παιδί» των αδελφών Νταρντέν), ενώ οι «Αδελφές... Ψυχές» είναι μια ξέφρενη μεταφυσική κωμωδία, καθώς το σπίτι που μόλις μετακόμισαν ο Μαρκ με την Έμα είναι στοιχειωμένο από πέντε σκανδαλιάρηδες γκέι που χορεύουν ασταμάτητα.


The best of the rest



Υπό τη σκηνοθετική καθοδήγηση του Μπρους Μπέρεσφορντ, οι Μόργκαν Φρίμαν και Τζον Κιούζακ βρίσκονται στο «The contract» αντιμέτωποι μ' έναν serial killer, χαμένοι σ' ένα αφιλόξενο δάσος.

Πιρς Μπρόσναν και Λίαμ Νίσον μονομαχούν μέχρις εσχάτων στο «Seraphim Falls», γουέστερν με φόντο τον αμερικανικό εμφύλιο πόλεμο.

Επτά ζευγάρια, επτά ερωτικές ιστορίες, ένα πάρκο, μια καλοκαιρινή ημέρα. Γιούαν ΜακΓκρέγκορ, Τζίνα ΜακΚι και «Σκηνές σεξουαλικής φύσης» - μια διαφορετική βρετανική ερωτική κωμωδία.

Έντονο είναι το ερωτικό στοιχείο και στη μοναδική ελληνική ταινία του καλοκαιριού, το «Κράτησέ με» της Λουκίας Ρικάκη. Μερικοί ακροατές και μια ραδιοφωνική παραγωγός ανταλλάσσουν ιστορίες, προσπαθώντας να συμφιλιωθούν με το παρελθόν τους.

Ο 'Αντονι Χόπκινς γράφει, σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί στο δραματικό «Slipstream», όπου ένας σεναριογράφος έρχεται πρόσωπο με πρόσωπο με τους φανταστικούς ήρωες που έχει δημιουργήσει.

Καταιγισμός πυρών και χιουμοριστικών ανατροπών στην «Γκάι Ρίτσι στιλ» βρετανική περιπέτεια «Καυτοί και άσφαιροι».

Σεξουαλικές παρεξηγήσεις στην κομεντί «I now pronounce you Chuck and Larry», όπου 'Ανταμ Σάντλερ και Κέβιν Τζέιμς αναγκάζονται να υποδυθούν το παντρεμένο γκέι ζευγάρι.

Για το τέλος, δύο πολύ ενδιαφέροντα ντοκιμαντέρ: το διασκεδαστικό και κινηματογραφικό
«Χωρίς καταλληλότητα» του Κίρμπι Ντικ και το σοκαριστικό -βασισμένο στις εξομολογήσεις ενός ιερέα που κακοποίησε δεκάδες παιδιά- και υποψήφιο για Όσκαρ «Deliver us from Evil».

Βένια Βέργου
vvergou@athinorama.gr
Χρήστος Μήτσης
chmitsis@athinorama.gr



αθηνόραμα.gr - 28/6/2007
http://www.athinorama.gr/articles/print.asp?i=1603&c=sinema

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

e ti na pei kaneis. me toses tainies moiazei xeimonas

Jo είπε...

Το μόνο που μένει τώρα είναι να ανακαλύψουν οι αιθουσάρχες ότι ο κόσμος πηγαίνει κινηματογράφο και το καλοκαίρι και ίσως περισσότερο απ' ότι το χειμώνα αρκεί να βρει αίθουσα και κάτι ενδιαφέρον.
Το προσωπικό αγαπημένο μου βέβαια είναι η ανασκόπηση της χρονιάς από τους θερινούς!