Παρασκευή, 11 Σεπτεμβρίου 2009

66. Mostra Internazionale d'Arte Cinematografica Day 7




SAMUEL MAOZ - LEBANON Israel, 92'Yoav Donat, Itay Tiran, Oshri Cohen
Ο πόλεμος είναι στο στόχαστρο και της ταινίας «Λίβανος» του Ισραηλινού Σάμουελ Μάοζ, που προβλήθηκε στο διαγωνιστικό τμήμα. Βασισμένη στις εμπειρίες του ίδιου του σκηνοθέτη, παρουσιάζει την εφιαλτική περιπέτεια τεσσάρων 20χρονων αγοριών, μελών του ισραηλινού στρατού, που στον πρώτο πόλεμο του Λιβάνου, το 1982, στέλνονται σ' ένα μοναχικό τανκ για να κάνουν έρευνες σε εχθρική πόλη. Η αποστολή για τα αθώα αρχικά αγόρια μετατρέπεται σε μια αιματηρή εμπειρία, την οποία ο σκηνοθέτης καταγράφει με τρόπο ρεαλιστικό, δημιουργώντας μια κλειστοφοβική ατμόσφαιρα τρόμου, που τη ζει σε κάθε λεπτό, μαζί με τους τέσσερις νεαρούς στρατιώτες, ο θεατής. «Θέλησα να μιλήσω για τις συναισθηματικές πληγές μου, να αφηγηθώ την ιστορία μιας τσακισμένης ψυχής», ανέφερε ο σκηνοθέτης στη συνέντευξη Τύπου. «Είναι κάτι που με στοίχειωνε εδώ και περισσότερα από 20 χρόνια. Θέλησα να το δώσω σε μια ταινία όπου το κοινό δεν θα παρακολουθεί την ιστορία της, όπως στο συνηθισμένο σινεμά, αλλά θα τη ζει μαζί με τους ηθοποιούς...».

FRANCESCA COMENCINI - LO SPAZIO BIANCO Italy, 96'Margherita Buy, Guido Caprino, Salvatore Cantalupo

Στην ταινία της «Λευκό υλικό» , η Κλερ Ντενί χρησιμοποιεί την περιπέτεια μιας Γαλλίδας, ιδιοκτήτριας φυτείας καφέ, που ξαφνικά βρίσκεται στη μέση μιας βίαιης σύγκρουσης ανάμεσα στα κυβερνητικά στρατεύματα και τους επαναστάτες, για να καταγράψει την επικίνδυνη πολιτική κατάσταση που επικρατεί σε διάφορα αφρικανικά κράτη. Η ταινία εστιάζει στο δράμα της γυναίκας (μια, όπως πάντα, εξαιρετική Ιζαμπέλ Ιπέρ) που προσπαθεί να προστατεύσει το σπίτι και την οικογένειά της και που η αφοσίωση στη φυτεία της δεν την αφήνει να καταλάβει έγκαιρα τους κινδύνους. Οι συγκρούσεις τοποθετούνται σε δεύτερο πλάνο, με την Ντενί περισσότερο να υποβάλλει την ωμότητα χωρίς να επιμένει σ' αυτήν (παράδειγμα οι σκηνές της σφαγής των ανήλικων στρατιωτών, μελών του επαναστατικού στρατού).

Δεν υπάρχουν σχόλια: