Τετάρτη, 16 Μαρτίου 2011

13th Thessaloniki Documentary Festival


Ο όρκος της Λόρα Πουατρά

Μια σπάνια εκ των ένδον ματιά στον στρατευμένο Ισλαμισμό. Συνθέτοντας το ανησυχαστικό και συχνά πολυδιάστατο πορτρέτο ενός μέλους της Αλ Κάιντα και ενός κρατουμένου των φυλακών του Γκουαντάναμο, το ντοκιμαντέρ Ο όρκος προσφέρει μια τρομακτική πρώτη εικόνα του μεσανατολικού πεδίου μάχης στο οποίο εξελίσσεται η Υεμένη, ενώ θέτει σε αμφισβήτηση την αμερικανική πολιτική τακτική της τελευταίας δεκαετίας στα θέματα της Μέσης Ανατολής. Το ντοκιμαντέρ αφηγείται την ιστορία του Αμπού Τζαντάλ, ενός πρώην σωματοφύλακα του Οσάμα Μπιν Λάντεν, και του Σαλίμ Χαμντάν, ενός κρατουμένου στη φυλακή Γκουαντάναμο, ο οποίος ήταν ο πρώτος που πέρασε από τις αμφιλεγόμενες στρατιωτικές δίκες.

Η ζωή και ο θάνατος του Σέλσο Τζούνιορ του Παναγιώτη Ευαγγελίδη

Τι είναι πιο σημαντικό; Οι μπότες ή ο άντρας που τις φοράει; Στη Βραζιλία, ο μικρός Σέλσο βλέπει σε μια αποθήκη ένα ζευγάρι δερμάτινες μπότες. Καθηλώνεται όπως ένα πουλί μπροστά σ’ ένα φίδι. Σήμερα είναι καλλιτέχνης και ζει στην Ελβετία παντρεμένος με τον εκλεκτό της καρδιάς του. Η ζωή και η φιλοσοφία, η τέχνη και οι πολλαπλοί θάνατοι ενός φετιχιστή.

Νάπολη Νάπολη Νάπολη του Έιμπελ Φερράρα

Όταν έπαιρνε συνέντευξη από κάποιες γυναίκες τροφίμους των κρατικών φυλακών Ποτσουόλι της Ιταλίας, ο Έιμπελ Φερράρα εντυπωσιάστηκε από τα ιδιαίτερα σκληρά και μοιρολατρικά τους λόγια. Στη συνέχεια αποφάσισε να βασίσει στις προσωπικές εμπειρίες αυτών των γυναικών τρία σενάρια, γραμμένα από τους Πέπε Λαντσέτα, Μαουρίτσιο Μπράουτσι και Γκαετάνο ντι Βάιο. Το επεισόδιο που έγραψε ο τελευταίος τροφοδοτείται με υλικό απ’ τη δική του εμπειρία ως φυλακισμένου. Ο Μπράουτσι απεικονίζει μια θλιμμένη και άγρια ενηλικίωση, ενώ ο Λαντσέτα έγραψε ένα οικογενειακό μελόδραμα γεμάτο βία, προσδοκίες και εκδίκηση. Συνυφαίνοντας πραγματικότητα και μυθοπλασία, αυτό το καινοτόμο δραματοποιημένο ντοκιμαντέρ αποτελεί ένα συγκλονιστικό, περίτεχνο μωσαϊκό, όπως ακριβώς είναι και η πόλη της Νάπολης – τόσο συναρπαστική και ταυτόχρονα τόσο δυσερμήνευτη.

Δεν υπάρχουν σχόλια: