Παρασκευή, 9 Μαρτίου 2012

14th Thessaloniki Documentary Festival day 2


μερικες επιλογές απο τις προβολές του Σαββατου 10 Μαρτιου 2012

Cineastes του Μενέλαου Καραμαγγιώλη

OΛYMΠION: 13:00

Ποιός είναι ο Πιέρ Ρισιέν; Οι απαντήσεις των Κλιντ Ίστγουντ, Μπερτράν Ταβερνιέ, Κουέντιν Ταραντίνο και Αμπάς Κιαροστάμι περιγράφουν πώς ο Ρισιέν έγινε η κινητήριος δύναμη των ανυπεράσπιστων δημιουργών στον διεθνή ανεξάρτητο κινηματογράφο, και με ποιούς τρόπους ένας σκηνοθέτης μπορεί να ξεπερνάει τα σύνορα και να επαναπροσδιορίζει τις αρχές και τις αξίες του μέσου του. Μαζί με την παραγωγό Μαρί Πιέρ Μασιά και τον διευθυντή του Arte, Μισέλ Ρεϊλάκ, δίνουν μαθήματα επιβίωσης σ’ έναν νεαρό Έλληνα σκηνοθέτη και τον ξεναγούν στις διεθνείς προοπτικές του σύγχρονου κινηματογράφου με παραδείγματα που τον εμψυχώνουν να συνεχίσει και να διευρύνει τα κινηματογραφικά πλαίσια της Ελλάδας.

Greektown, New England του Νίκου Πανουτσόπουλου

ΠΑΥΛΟΣ ΖΑΝΝΑΣ: 15:00

Ο φωτογράφος του πρακτορείου Μάγκνουμ, Κόνστανταϊν Μάνος, μιλά ελληνικά μετά από καιρό, δίπλα στη θάλασσα, σ’ ένα τοπίο που θυμίζει παραλία ελληνικού νησιού το χειμώνα. Ο ροκ σταρ Μάικλ Αγγελάκος, στο σπίτι του στο Καίμπριτζ της Μασαχουσέτης, βρίσκει λίγο χρόνο μεταξύ δύο συναυλιών. Ελληνοαμερικανοί πρώτης, δεύτερης και τρίτης γενιάς, διερευνούν το πολιτιστικό τους παρελθόν, τη σχέση τους με την Ελλάδα και τι σημαίνει για τη ζωή και το έργο τους η ελληνική τους καταγωγή. Η αναζήτηση της ελληνικότητας μέσα από μια περιπλάνηση στους τόπους των ομογενών της Βόρειας Αμερικής. Το Greektown, New England αποτυπώνει τη σημερινή παρουσία και την εξέλιξη μιας κοινότητας που πέρασε από την επιβίωση στην ευημερία και από τη μετανάστευση στην αφομοίωση, καταφέρνοντας να κρατήσει ζωντανές την ταυτότητα και την πολιτιστική κληρονομιά.

Τα κορίτσια της βροχής της Αλίντα Δημητρίου

ΠΑΥΛΟΣ ΖΑΝΝΑΣ: 17:30

Με την ταινία Τα κορίτσια της βροχής ολοκληρώνεται η τριλογία της Αλίντας Δημητρίου για τη συμμετοχή της Γυναίκας στους πολιτικούς αγώνες του αιώνα που μας πέρασε. Η ταινία αναφέρεται στις γυναίκες που ταλαιπωρήθηκαν και κακοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια της Χούντας. Την εποχή της Χούντας, ήταν μόλις είκοσι χρονών. Στην ταινία καταθέτουν τη μαρτυρία τους 50 γυναίκες. Τις χαρακτηρίζει το ίδιο ήθος με τις γυναίκες της Εθνικής Αντίστασης, το ίδιο πείσμα για την εδραίωση της ανθρώπινης αξιοπρέπειας. Τα «Κορίτσια της βροχής» θεωρούν μάλιστα τον εαυτό τους συνέχεια των γυναικών της Εθνικής Αντίστασης. Μια απ’ αυτές είπε «...είμαστε η συνέχειά τους και η δική μας συνέχεια είναι η σημερινή νεολαία». Και το είπε αυτό μια γυναίκα που της αφαίρεσαν τη δυνατότητα να κάνει παιδιά.

Ο τελευταίος γύρος του θανάτου: Η ζωή, ο έρωτας και το τέλος μιας πανκ θεότητας της Λίλυ Σκούρτις Έιερς

TZON KAΣΣABETHΣ 23:30

Έξυπνη, όμορφη και ταλαντούχα, η τραγουδίστρια της μπάντας The Insaints και επίδοξη ροκ σταρ Μάριαν Άντερσον ήταν μια από τις πιο προκλητικές και αμφιλεγόμενες μορφές της πανκ σκηνής της δεκαετίας του ’90 στην ευρύτερη περιοχή του Σαν Φρανσίσκο. Μοντέλο φετιχιστικών ρούχων και ντομινατρίξ, σύντομα έγινε γνωστή για τις άσεμνες ερωτικές επαφές στις οποίες επιδιδόταν στη διάρκεια των συναυλιών της και στις οποίες συχνά εμπλέκονταν άλλες γυναίκες και... μπανάνες. Σε αφήγηση του ειδώλου της ποπ κουλτούρας, Χένρι Ρόλινς, το ντοκιμαντέρ Ο τελευταίος γύρος του θανάτου: Η ζωή, ο έρωτας και το τέλος μιας πανκ θεότητας είναι μια διδακτική ιστορία για τα νιάτα, τη βασανισμένη εφηβεία και τον τραγικό, πρόωρο χαμό αυτής της θρυλικής περφόρμερ.

Η Σέλι Ράιτ «βγαίνει απ’ τη ντουλάπα» από τις Μπόμπι Μπιρλέφι & Μπέβερλι Κοπφ

ΣTAYPOΣ TOPNEΣ: 23:00

Η τραγουδίστρια της κάντρι Σέλι Ράιτ ήξερε από νεαρή ακόμη ηλικία πως είναι λεσβία, αλλά ήξερε επίσης ενστικτωδώς πως ο σεξουαλικός προσανατολισμός της βρισκόταν σε ευθεία αντίθεση με τη φιλοδοξία της να παίξει μια μέρα στο Γκραντ Όουλ Όπρι. Προσευχήθηκε στο Θεό για βοήθεια, κράτησε κρυφό το μυστικό της, και στην πορεία πούλησε περισσότερους από 1 εκατομμύριο δίσκους. Το ντοκιμαντέρ την παρακολουθεί τις ημέρες πριν μιλήσει δημόσια για την ταυτότητά της στο εθνικό τηλεοπτικό δίκτυο το 2010 και αποκαλύπτει το φόβο και την αγωνία που κρύβονταν πίσω από τη ριψοκίνδυνη απόφασή της, αλλά και την εκτεταμένη καμπάνια δημοσίων σχέσεων που συνόδευσε αυτή τη γενναία πράξη αυτοέκθεσης.

Δεν υπάρχουν σχόλια: