Τρίτη 6 Νοεμβρίου 2012

53rd Thessaloniki International Film Festival DAY 6


Day 6
Τετάρτη 7 Νοεμβρίου 2012

photo by Anna Ganda


Το χρώμα του χαμαιλέοντα   του Εμίλ Χρίστοφ
OΛYMΠION:   Τετάρτη, 7 Νοεμβρίου 2012 - 15:30
Ο Μπάτκο, ένας ευφυής, γοητευτικός νεαρός, προσλαμβάνεται από τη μυστική αστυνομία στην κομμουνιστική Βουλγαρία ως πληροφοριοδότης. Εξαιτίας ενός λάθους απολύεται, αλλά, πεπεισμένος πως έχει ταλέντο στην κατασκοπία, σκαρφίζεται ένα πονηρό σχέδιο: παραπλανεί μια ομάδα νέων και οργισμένων διανοούμενων και δημιουργεί το δικό του εναλλακτικό δίκτυο κατασκόπων, το οποίο αργότερα θα χρησιμοποιήσει για να αναστατώσει το νέο καθεστώς. Στο μεταξύ, ερωτεύεται ένα πανέμορφο κορίτσι που ονειρεύεται να αυτομολήσει. Δεν είναι μόνο ο παραλογισμός του απολυταρχισμού που μπαίνει εδώ στο μικροσκόπιο, αλλά και η ανθρώπινη τάση προς την ηδονοβλεψία και την κακεντρέχεια, καθώς και η ροπή των επαναστατών να μεταμορφώνονται σε καλοζωισμένους δυνάστες μόλις πάρουν την εξουσία. Το Xρώμα του χαμαιλέοντα, που αντλεί μεγάλο μέρος της γοητείας του από τη μαγνητική ερμηνεία του Ρούσεν Βιντίνλιεφ, είναι μια πνευματώδης, μαύρη (κατάμαυρη) κωμωδία, μεταμφιεσμένη σε κατασκοπικό θρίλερ και ελαφρώς πασπαλισμένη με την τρυφερότητα του έρωτα – αστειεύεται με πολύ σοβαρά πράγματα και παίρνει τα αστεία της πολύ σοβαρά.

Χαρά  του Ηλία Γιαννακάκη
OΛYMΠION:   Τετάρτη, 7 Νοεμβρίου 2012 - 18:00
Η Χαρά βγαίνει από το μαιευτήριο με ένα μωρό στην αγκαλιά. Περνά τις μέρες της φροντίζοντας το νεογέννητο μωρό της. Καθημερινές εικόνες στοργής, εξοικείωσης, αφοσίωσης αλλά και γνωριμίας με το βρέφος στο ρυθμό ενός νανουρίσματος. Όλα μοιάζουν γνώριμα, οικεία. Η επαναλαμβανόμενη όμως έκτακτη είδηση για την απαγωγή ενός μωρού από το μαιευτήριο έρχεται να μας επαναφέρει βίαια στην πραγματικότητα. Στιγμές που διχάζουν το θεατή παρακολουθώντας τη Χαρά να φτάνει στα άκρα για να προστατέψει το μωρό της. Σαν μάνα. Σαν κάθε μάνα. Και όταν πια η Χαρά βρίσκεται στα χέρια της αστυνομίας, κλεισμένη σε ένα κελί, αντιμέτωπη με τη δική της αλήθεια πια, επιλέγει τη σιωπή, όπως κάνει και η δική της μητέρα. Η ταινία αφυπνίζει τα φαντάσματα του παρελθόντος μέσα από στυλιζαρισμένα ασπρόμαυρα πλάνα. Σαν εκκωφαντικό νανούρισμα.


Πίσω από τους λόφους  του  Cristian Mungiu
OΛYMΠION:   Τετάρτη, 7 Νοεμβρίου 2012 - 20:00
Η Βοϊκίτσα και η Αλίνα μεγάλωσαν μαζί σε ορφανοτροφείο και στάθηκαν η μία στην άλλη, από την πρώτη δημοτικού, σαν να ήταν οικογένεια. Στα 19 της, η Αλίνα αποφασίζει να πάει να δουλέψει στη Γερμανία. Η Βοϊκίτσα βρίσκει καταφύγιο σ’ ένα ορθόδοξο μοναστήρι και γίνεται καλόγρια. Εκεί, δεν βρίσκει μόνο το Θεό, αλλά και την οικογένεια που δεν είχε ποτέ. Η Αλίνα επιστρέφει από τη Γερμανία και παλεύει να ξαναβάλει τη Βοϊκίτσα στη ζωή της. Εκείνη ζητά την άδεια να φύγει για λίγο από τη μονή, προκειμένου να βοηθήσει τη φίλη της, αλλά η απάντηση του παπά δεν αφήνει περιθώρια: όταν διαλέξεις το δρόμο του Θεού, δεν υπάρχει επιστροφή. Η Βοϊκίτσα δεν είναι έτοιμη να εγκαταλείψει τη γαλήνη που έχει βρει, ενώ η Αλίνα δεν μπορεί να χωνέψει αυτήν της την απόφαση: τι απέγινε το κορίτσι που ήξερε παλιά; Η Αλίνα ξεκινά να παλεύει με όλες της τις δυνάμεις για να φέρει και πάλι τη Βοϊκίτσα κοντά της, αλλά ο Θεός είναι ο πιο δύσκολος αντίζηλος, και σύντομα οι άνθρωποι της μονής αρχίζουν να υποψιάζονται πως κάτι διαβολικό υπάρχει πίσω από τη δύναμη που παρακινεί την Αλίνα.


Μέσα  του Ζέκι Ντεμίρκουμπουζ
ΣTAYPOΣ TOPNEΣ:            Τετάρτη, 7 Νοεμβρίου 2012 - 20:30
Ένας άντρας δεν μπορεί να έχει τιμή, αν δεν είναι αμείλικτος με τον εαυτό του. Ο Μουχάρεμ πιέζει τους παλιούς του φίλους να τον καλέσουν σε δείπνο, παρόλο που τους μισεί και τον μισούν. Το δείπνο ξεκινά με ανώδυνα πειράγματα και ψευτοπαλικαριές, αλλά καθώς περνά η ώρα και ξεκινά να μιλά το πιοτό, η κουβέντα πάει στο άδοξο παρελθόν. Παλιά απωθημένα έρχονται στην επιφάνεια και οδηγούν σε μια άσχημη κορύφωση. Καθώς η νύχτα φορτίζεται με δάκρυα, θυμό και τύψεις, η οργή ξεχειλίζει στους σκοτεινούς δρόμους και χώνεται σε δωμάτια φτηνών ξενοδοχείων. Αν και είναι μόνος εναντίον όλων, ο Μουχάρεμ είναι αποφασισμένος: ή θα ξεπλυθεί η βρωμιά αυτή τη νύχτα ή θα πεθάνει. Αλλιώς, δεν θα απαλλαγεί ποτέ απ’ αυτό το αίσθημα ντροπής.


The Capsule της Αθηνάς Ραχήλ Τσαγγάρη
TΩNIA MAPKETAKH:          Τετάρτη, 7 Νοεμβρίου 2012 - 22:00
Επτά νεαρές γυναίκες. Ένα εξοχικό χτισμένο πάνω σ’ έναν κυκλαδίτικο βράχο. Μια σειρά μαθημάτων πάνω στην πειθαρχία, την επιθυμία, την ανακάλυψη και την εξαφάνιση. Ένας κλειστός κύκλος μελαγχολίας στο κατώφλι που χωρίζει ένα κορίτσι από μια γυναίκα – στο διηνεκές. Μια κινηματογραφικη ιστορια μεσα από την εικαστικη επιρροή της Aleksandra Waliszewska. 

Δεν υπάρχουν σχόλια: