Πέμπτη, 1 Νοεμβρίου 2012

53rd Thessaloniki International Film Festival DAY 1


DAY 1 
Παρασκευη 2 Νοεμβριου 2012


photo by Marianna Rantou 

Σύννεφο 9  του Andreas Dresen
ΦPINTA ΛIAΠΠA:      Παρασκευή, 2 Νοεμβρίου 2012 - 15:45
Δεν το ήθελε. Απλώς συνέβη. Αντάλλαξαν κλεφτές ματιές, ένιωσαν μια έλξη. Δεν πήγαιναν γυρεύοντας. Η Ίνγκε είναι 65άρα. Είναι παντρεμένη εδώ και τριάντα χρόνια και αγαπά τον σύζυγό της. Αλλά της αρέσει κι ο Καρλ, ένας μεγαλύτερος άντρας, ήδη στα 76 του. Υπάρχει πάθος. Κι ύστερα σεξ. Και ξαφνικά η Ίνγκε νιώθει πάλι σαν κορίτσι...

Ποιος φοβάται τους γάτους της Περσίας;  του Μπαχμάν Γκομπαντί
TZON KAΣΣABETHΣ:          Παρασκευή, 2 Νοεμβρίου 2012 - 20:00
Ένα αγόρι κι ένα κορίτσι που αποφυλακίστηκαν πρόσφατα, αποφασίζουν να φτιάξουν μια μπάντα. Μαζί περιπλανιούνται στη σκοτεινή πλευρά της Τεχεράνης, ψάχνοντας για μουσικούς. Καθώς η ροκ μουσική απαγορεύεται στο Ιράν, σχεδιάζουν να δραπετεύσουν από την αναγκαστική παρανομία και ονειρεύονται να παίξουν στην Ευρώπη. Όμως, χωρίς χρήματα και διαβατήριο, αυτό δεν είναι καθόλου εύκολο.

Holy Motors  του Λεό Καράξ
OΛYMΠION:   Παρασκευή, 2 Νοεμβρίου 2012 - 20:30
Από την αυγή ώς το σούρουπο, μερικές ώρες απ’ τη ζωή του κύριου Όσκαρ, ενός σκοτεινού χαρακτήρα που ταξιδεύει απ’ τη μια ζωή στην επόμενη. Γίνεται διαδοχικά μεγαλοεπιχειρηματίας, πληρωμένος δολοφόνος, επαίτης, τέρας, οικογενειάρχης... Φαίνεται πως υποδύεται ρόλους, δίνοντας την ψυχή του σε κάθε ερμηνεία – αλλά πού είναι οι κάμερες; Ο κύριος Όσκαρ είναι μόνος. Συνοδεύεται μόνο από τη Σελίν, τη λεπτή ξανθιά που κάθεται πίσω από το τιμόνι του τεράστιου μηχανοκίνητου που τον μεταφέρει σε διάφορα σημεία του Παρισιού. Μοιάζει με συνειδητό εκτελεστή που πηγαίνει από αποστολή σε αποστολή, πάντα στο κυνήγι της ευγενούς χειρονομίας, της μυστηριώδους κινητήριας δύναμης, των γυναικών και των φαντασμάτων του προηγούμενων ζωών. Πού βρίσκεται όμως το πραγματικό του σπίτι, η οικογένειά του, το λιμάνι του;

Χωρίς φωνή  του . Ρεζάν Γιεσιλμπάς
ΣTAYPOΣ TOPNEΣ:            Παρασκευή, 2 Νοεμβρίου 2012 - 20:30
Βρισκόμαστε στο 1984. Η Ζέινεπ, που ζει στο Ντιγιάρμπακιρ με τα τρία της παιδιά, θέλει να επισκεφτεί το σύζυγό της στη φυλακή. Η Ζέινεπ μιλάει μόνο τη μητρική της γλώσσα, τα κουρδικά. Ωστόσο, στη φυλακή απαγορεύεται οποιαδήποτε άλλη γλώσσα εκτός από τα τουρκικά, οπότε εκείνη δεν μπορεί να αρθρώσει λέξη. Επίσης, έχει αγοράσει ένα καινούριο ζευγάρι παπούτσια για τον σύζυγό της, αλλά απαγορεύεται στους επισκέπτες να φέρνουν στους φυλακισμένους πράγματα απ’ τον έξω κόσμο...

Χαμομήλι  του Νεριτάν Ζιντζιρία
TΩNIA MAPKETAKH:          Παρασκευή, 2 Νοεμβρίου 2012 - 22:00
Είναι μόνη της. Ο κόσμος των ζωντανών είναι μακριά, ενώ ο κόσμος των νεκρών μυρίζει χαμομήλι. Το πρωτο βραβειο στο 35ο Φεστιβαλ Δραμας .

Έγκλημα και τιμωρία  του Aki Kaurismaki
TZON KAΣΣABETHΣ:          Παρασκευή, 2 Νοεμβρίου 2012 - 22:00
Τo Έγκλημα και τιμωρία είναι μια σύγχρονη μεταφορά του κλασικού μυθιστορήματος του Φίοντορ Ντοστογιέφσκι – πιστή στο πνεύμα του πρωτότυπου κειμένου. Ο βασικός χαρακτήρας, ένας νεαρός εργάτης σε σφαγείο, διαπράττει ένα απερίσκεπτο έγκλημα. Εξαιτίας της πράξης του μπαίνει στο περιθώριο της κοινωνίας και βυθίζεται στη μοναξιά. Μόνο ένα νεαρό κορίτσι που φτάνει τυχαία στον τόπο του εγκλήματος θέλει να τον ακολουθήσει. Οι τύψεις, αλλά και ο κλοιός της αστυνομίας που στενεύει γύρω τους, ρίχνουν τη σκιά τους σ΄αυτόν τον ανέφικτο έρωτα. Οι κακόφημες γειτονιές της μεγαλούπολης τη νύχτα αποτελούν το ιδανικό σκηνικό για τη μάχη για πνευματική κυριαρχία ανάμεσα στην αστυνομία και στον δολοφόνο. Το μόνο όπλο του ήρωα σ’αυτή τη μάχη είναι η απόλυτη αδιαφορία του για τα πάντα. Ωστόσο, το Έγκλημα και τιμωρία είναι πρωτίστως μια ταινία για την ύστατη, απεγνωσμένη επανάσταση ενός ανθρώπου ενάντια στην κοινωνία. Μια κοινωνία που –όπως όλοι γνωρίζουμε– είναι μια ανελέητη μηχανή. Ίσως να είμαστε όλοι ένοχοι – αλλά για ποιο πράγμα; Αυτό το αβάσταχτο ερώτημα μας ακολουθεί παντού, σαν φιγούρα με τα χέρια στη μέση και ύφος περιφρόνησης. Όπως επιθυμείτε. Έτσι κι αλλιώς θα πεθάνουμε.



Δεν υπάρχουν σχόλια: