Τρίτη, 28 Οκτωβρίου 2014

55th Thessaloniki International FIlm Festival - day 1



Παρασκευή, 31 Οκτωβρίου 2014
 
photo by Eleni Vraka 

Γκίλιαπ του  Ρόι Άντερσον (ΦΡΙΝΤΑ ΛΙΑΠΠΑ στις 3μμ)
Ένας νέος που δεν έχει βρει ακόμη το δρόμο του στη ζωή, βρίσκει προσωρινή δουλειά ως σερβιτόρος σ’ ένα παλιό ξενοδοχείο. Η ταινία αποτυπώνει τις σχέσεις ανάμεσα στους υπαλλήλους, αλλά κυρίως ανάμεσα στον νέο, που ονομάζεται Γκίλιαπ, και στην όμορφη Άννα. Μια σχέση που ο Γκίλιαπ αδυνατεί να χτίσει λόγω της αμηχανίας του.

Όπερ έδει δείξαι  του Αντρέι Γκρουσνίτσκι (ΣΤΑΥΡΟΣ ΤΟΡΝΕΣ Στις 6μμ)
1984. Η απόφαση ενός μαθηματικού να κάνει μια δημοσίευση σ’ ένα επιστημονικό περιοδικό ενός αμερικανικού πανεπιστημίου χωρίς να λάβει την άδεια από τις κομμουνιστικές αρχές πυροδοτεί μια σειρά από γεγονότα που θ’ αλλάξουν τη ζωή των φίλων του. Άλλωστε, δεν υπάρχουν αποφάσεις χωρίς συνέπειες...

Μια ερωτική ιστορία του  Ρόι Άντερσον (ΦΡΙΝΤΑ ΛΙΑΠΠΑ στις 8.30 μμ)
Δύο έφηβοι γνωρίζονται και ερωτεύονται διστακτικά, με φόντο ένα πανέμορφο φυσικό τοπίο, στην καρδιά ενός ειδυλλιακού σουηδικού καλοκαιριού. Αγνοώντας τους κοινωνικούς περιορισμούς, δημιουργούν με αθωότητα τον δικό τους μικρόκοσμο, σε αντίθεση με τις διαστρεβλωμένες σχέσεις, την απομάγευση και την ανία της ενήλικης ζωής γύρω τους. Το ντεμπούτο του Άντερσον είναι μια φωτεινή, αισιόδοξη δουλειά που έχει συγκριθεί με το πρώιμο έργο του Ίνγκμαρ Μπέργμαν.

Τρεις αυγουλιέρες παραλίγο τέσσερις του  Κωνσταντίνου Σαμαρά (ΤΩΝΙΑ ΜΑΡΚΕΤΑΚΗ στις 10μμ)
Ο Χαράλαμπος αποφασίζει να γεμίσει τον άδειο χρόνο και χώρο του ξεκινώντας μια συλλογή. Tυχαία θα καταλήξει στις αυγουλιέρες. Μέχρι που μια μέρα θα διασταυρωθεί με τη Δήμητρα, επίσης μοναχικό άτομο, αλλά φανατική συλλέκτρια. Η σχέση τους θα έχει τη χαρά της ανακάλυψης και τα γερά θεμέλια της κοινής συλλογής. Όλα, όμως, θ’ αλλάξουν στη διάρκεια ενός ταξιδιού στην επαρχία, όπου το ζευγάρι θα έρθει αντιμέτωπο μ’ έναν πρωτόγνωρο πειρασμό.

Πώς δενότανε το ατσάλι  του  Ζέλιμιρ Ζιλνικ (ΠΑΥΛΟΣ ΖΑΝΝΑΣ στις 00.00)
Ο Λέο, εργάτης σε χυτήριο, ονειρεύεται μια ανέμελη ζωή, αλλά οι κοινωνικές συνθήκες είναι κάθε άλλο παρά σταθερές: η δουλειά είναι σκληρή και επικίνδυνη, το εργοστάσιο πάει για φούντο, και τα αφεντικά προσπαθούν να βουτήξουν ό,τι μπορέσουν προτού βουλιάξει το πλοίο. Αλλά και στην προσωπική ζωή του Λέο επικρατεί το ίδιο χάος. Μια έφηβη είναι κολλημένη μαζί του γιατί της αρέσει το σκληρό, ροκ εν ρολ στιλ του. Η γυναίκα του, μπουχτισμένη απ’ όλα αυτά, τον παρατάει και ξαναγυρίζει στους γονείς της. Τότε όμως γνωρίζει τον Μισέλ, τον αρχισεκιουριτά στο χυτήριο. Από ένα ξέσπασμα ζηλοτυπίας, ο Λέο χάνει τη δουλειά του. Σε έξαλλη κατάσταση, επιχειρεί να ρίξει ένα μνημείο στην κεντρική πλατεία της πόλης και καταλήγει στη φυλακή. Ωστόσο, η διοίκηση του εργοστασίου παίρνει κάθε μέρα ανειδίκευτους από τη φυλακή, κι έτσι ο Λέο ξαναβρίσκεται με τα φιλαράκια του. Όταν κάποιοι ξένοι συνέταιροι της επιχείρησης επισκέπτονται τη μονάδα, εντυπωσιάζονται τόσο από την αρχαϊκή όψη των εργατών κι από την απίστευτη ατμόσφαιρα του μέρους, που προτείνουν να μπουν όλα σ’ ένα πλαίσιο συντήρησης. Ειδικά ο Λέο τους έχει γοητεύσει τόσο, που τον παίρνουν μαζί τους ως το τέλειο αντιπροσωπευτικό δείγμα. Δύο χρόνια αργότερα, επιστρέφει θριαμβευτικά στη γενέτειρά του, φρεσκοξυρισμένος κι οδηγώντας Κάντιλακ. Μια σατιρική κωμωδία σ’ ένα προλεταριακό περιβάλλον γύρω από το τέλος του σοσιαλισμού στη Γιουγκοσλαβία.





Δεν υπάρχουν σχόλια: