Liverpool, σκθ. Lisandro Alonso (Μέρες Ανεξαρτησίας)
The Exiles (Οι Εξόριστοι), σκθ. Κεντ ΜακΚένζι (Ειδικές Προβολές/Ημέρες Ανεξαρτησίας)
Στο περιθώριο της κοινωνίας κατ’ αποτέλεσμα ή κατ’επιλογή; Βρισκόμαστε στα 1950 και η κάμερα του ΜακΚένζι ακολουθεί μια παρέα αυτόχθονων αμερικανών, ινδιάνων, που έχουν αυτοεξοριστεί από τους καταυλισμούς τους και έχουν εγκατασταθεί στο Λος Άντζελες. Μέσα από τις κουβέντες των αληθινών πρωταγωνιστών του, ο σκηνοθέτης στήνει ένα ζωντανό ντοκιμαντέρ για την υποκουλτούρα που δημιουργείται, διατηρείται, ζει και αναπνέει στους ίδιους αλλά και ταυτόχρονα απόλυτα διαφοροποιημένους ρυθμούς από τους υπόλοιπους ανθρώπους, τους "λευκούς", σε μια ασυναίσθητη προσπάθεια να διατηρήσει τη διαφορετική ταυτότητα. Το μαυρόασπρο φιλμ και οι μουσικές της εποχής που ντύνουν ιδανικά το 24ωρο των πρωταγωνιστών κάνουν πιο ιδιαίτερη την αίσθηση της παρακολούθησης, ξεχωρίζοντας το φιλμ από το τυπικό ντοκιμαντέρ, μα η διήγηση παραμένει μέχρι τέλους αρκετά επιφανειακή, εξαντλώντας το θέμα νωρίτερα από τα 70 λεπτά της ταινίας.
Μαριάννα Ράντου
Τελετή Έναρξης - The Wrestler (Darren Aronofsky)
Από το πρώτο δευτερόλεπτο του Wrestler καταλαβαίνεις πως πρέπει να ξεχάσεις την αισθητική ματιά και τις τεχνικές του Aronofsky. Μία 80s οπτική καταφθάνει στην οθόνη, κάτι μάλλον λογικό για να τονίσει και την εποχή που οι Wrestlers ήταν και περισσότερο διάσημοι στο ευρύ κοινό. Η ταινία καταγράφει την εξέλιξη των παλαιστών του τότε σήμερα, και σύμφωνα με αυτή οι περισσότεροι αναγκάζονται να δίνουν αγώνες-παραστάσεις (σχεδόν πάντα συνεννοημένοι από πριν για το θέαμα που θα πουλήσουν) δοκιμάζοντας τις αντοχές του σώματος τους. Έστω και σικέ, οι αιματηρές μάχες στο ρινγκ είναι ιδιαίτερα επίπονες, ειδικά για τον πρωταγωνιστή που βρίσκεται σε δίλημμα για το αν πρέπει να προστατεύσει την υγεία του ή να συνεχίσει.
Τελειώνοντας το φιλμ δε ξέρεις αν σου κάνει μεγαλύτερη εντύπωση η αλλαγή πλεύσης του Aronofsky ή η ίδια καθαυτή η ταινία. Υπάρχουν πολλά ενδιαφέροντα στοιχεία, αλλά και πολλά που είναι γενικώς αναγνωρίσιμα από άλλες παρόμοιες.Το πιο ενδιαφέρον πάνω της είναι η επιλογή του πρωταγωνιστή και οι αναφορικές σχέσεις προς αυτόν. Ο ήρωας είναι ο Mickey Rourke.Μια αγαπημένη και λαοφιλής εικόνα του παρελθόντος που παρήκμασε και καταφέρνει εκεί που τον έχουν ξεγράψει όλοι να ζήσει νέες στιγμές επιτυχίας – κάτι που συμβαίνει και για τον Rourke με το Sin city και τώρα με το Wrestler. Αρκετά τολμηρή, για δεύτερη φορά φέτος, και η Marisa Tomei που παρά τα χρονάκια της δίνει μια ιδιαίτερα sexy ερμηνεία. Νομίζω πως μια επαναληπτική προβολή είναι ότι καλύτερο για μια πιο ψύχραιμη γνώμη για την ταινία – κάτι που μόνο ως πρόταση της δίνει πόντους προφανώς, για να μπορέσεις να καταλάβεις αν είδες τελικά ένα συνηθισμένο δράμα ή κάτι παραπάνω – πρόβάλλεται και πάλι τη Κυριακή στις 13.15.
Τάσος Μελεμενίδης
2 σχόλια:
Προσωπικά συγκίνηθηκα τόσο με την μεταμόρφωση του Αρονόφοσκι, δείχνει έναν σκηνοθέτη που δεν βολεύεται σε μια μοναδική αφηγηματική οπτική. και ξετρελάθηκα με το λιτό παίξιμο του Μικι Ρουρκ. Είναι απίστευτο πως αυτός ο άνθρωπος μας φωνάζει πως είναι ακόμη εδώ!
...ζηλεύω!!!
Δημοσίευση σχολίου